اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه‌ نخست سال جاری؛

مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی مبارکه 13 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی مبارکه گفت: تکنسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان در شش ماه نخست سال جاری به یک هزار و 540 مأموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی اعزام شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با 13درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی مبارکه 13 درصد کاهش یافت
ایرج ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مبارکه در شش ماه ابتدای سال جاری به یک هزار و 540 اعزام شده است، اظهار داشت: از این میزان 999 مأموریت غیر تصادفی و 541 مأموریت تصادفی بوده که هر یک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب با  15درصد و 11درصد کاهش مواجه بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین گروه سنی در تصادفات این شهرستان افراد با سن 18 تا 24 سال بودند، افزود: حوادث تصادفی رخ داده در این مدت جان هفت نفر را در صحنه‌ حادثه گرفت که از تعداد کل این حوادث، 190 مورد مربوط به تصادفات موتوری بوده است.
مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان مبارکه با بیان اینکه در شهرستان مبارکه تعداد 55 نفر در شش ماه‌ نخست سال جاری بر اثر حوادث غیر تصادفی جان باختند و بیماری‌های داخلی و قلب و عروق بیشترین آمار این حوادث را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: تعداد حوادث ویژه‌ی شهرستان مبارکه در این مدت سه مورد شامل دو تصادف منجر به فوت و یک مورد تیراندازی بوده است.
وی بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی احیای قلبی ریوی برای 60 نفر از مربیان تربیت بدنی و آموزش 100 نفر از مدیران سطح شهرستان در قالب طرح بها برای شرکت در مانور اسکان اضطراری اردستان و پیگیری به منظور افزایش کدهای عملیاتی شهرستان تا پایان سال جاری از جمله اقدامات مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه در شش ماه نخست سال جاری بوده است.
ابوطالبی جمعیت شهرستان مبارکه را بالغ بر 130هزار نفر عنوان کرد و گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه با به‌کارگیری سه پایگاه اورژانس پیش‌ بیمارستانی، یک اتاق فرمان، 20 پرسنل فوریت‌های پزشکی، دو دستگاه آمبولانس مجهز به ICU  سیار و یک آمبولانس ذخیره در حال ارائه‌ خدمات فوریت‌های پزشکی به امداد خواهان است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول