اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ملی اورژانس‌های جراحی خبر داد:

جراحان ایران در سطح بین‌الملل نقش موثر ایفا می‌کنند/ارسال 44 مقاله به همایش ملی اورژانس‌

خبرگزاری فارس: دبیر برگزاری همایش ملی اورژانس‌های جراحی کشور گفت: جراحان ایران بسیار توانا و مجرب بوده به ویژه در زمینه پیوند نقش اساسی در سطح کشور و بین‌الملل ایفا می‌کند.

جراحان ایران در سطح بین‌الملل نقش موثر ایفا می‌کنند/ارسال 44 مقاله به همایش ملی اورژانس‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید رضا هاشمی صبح امروز در نخستین همایش ملی اورژانس‌های جراحی کشور در بیمارستان آیت الله روحانی بابل اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود، کشور با عوارض مرگ و میر بالایی ناشی از تصادفات به ویژه تصادف با اتومبیل مواجه است و از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پزشکان و جراحان، تشخیص و درمان بیماران با شکم حاد است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل در راستای وظیفه پژوهشی و آموزشی درصدد است تا در این دو زمینه اساسی و اورژانس برای ارتقای دانش و آگاهی دست‌اندرکاران امور مراقبتی تشخیص و درمان بیماران دردمند، گردهمایی پژوهشی و آموزشی با عنوان همایش ملی اورژانس‌های جراحی با موضوع‌های تروما و شکم حاد در سطح کشور را برگزار کند.
هاشمی با اشاره به اینکه فرصت ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش چهار ماهه بوده، بیان داشت: 44 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که 20 مقاله برای (presentation oral) و 19 مقاله برای پوستر و پنج مقاله (reject) که در نهایت از بین مقالات رسیده دو مقاله به عنوان آثار برتر برگزیده شد.
وی با اشاره به اینکه در این همایش 21 آیتم سخنرانی، پنج پانل، دو مورد ارائه بحث چالش برانگیز ارائه می‌شود، تصریح کرد: 10 اساتید پیشکسوت  و دانشمند از تهران و ساری در این همایش شرکت کرده که حضور آنها در راستای همکاری جامعه جراحان ایران است.
هاشمی با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین بار به مدت سه روز در بابل برگزار می‌شود، ابراز داشت: داشتن جنبه بازآموزی، نوآموزی، ارائه مطالب و مقالات این همایش در راستای ارتقای سطح علمی و آموزشی جراحان، پزشکان عمومی، پرستاران و کادر پزشکی و پیراپزشکی از دیگر مزایای این همایش است.
دبیر علمی همایش ملی اورژانس‌های جراحی با اشاره به اینکه ایران دارای جراحان بسیار توانمندی در سطح بین المللی است، خاطرنشان کرد: جراحان ایران بسیار توانا و مجرب بوده به ویژه در زمینه پیوند نقش اساسی در سطح کشور و بین‌الملل ایفا می‌کند.
وی علت عمده این توانمندی را به دلیل عدم امکانات کافی نسبت به کشورهای دیگر برشمرد و عنوان کرد: شرایط کاری موجود ایجاب می‌کند تا جراحان از توانمندی‌های خود استفاده بهینه کرده تجربه و همت خود را جایگزین امکانات، تکنولوژی و هزینه کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: اقداماتی که پزشکان در زمینه درمان شهرستان بابل انجام می‌دهند در حد شایستگی آنها است اگر چه به دلیل کمبود اعتبارات مشکلاتی نیز در مورد کمبود تخت آی‌سی‌یو و فضای کم در اورژانس‌های بابل وجود داشته که جوابگوی این همه بیمار نیست.
این مسئول اضافه کرد: بیمارستان‌های دولتی مشکلات اورژانس و درمان بیماران این بخش را به دوش کشیده هر چند در کنار آن بخش خصوصی نیز از توانمندی خود استفاده می‌کند، ولی هیچ گاه نتوانستند جای بخش دولتی را بگیرند.
هاشمی با اشاره به خدمات شایسته‌ای که بخش دولتی با توجه به امکانات موجود ارائه می‌دهد، اذعان داشت: بیمارستان‌های دولتی با داشتن امتیازاتی چون سرویس دهی، نظم، کشیک‌های منظم و حضور دانشجویان و نظارت آموزشی منحصر به فرد است.
دبیر علمی همایش ملی اورژانس‌های جراحی در پایان ابراز امیدواری کرد: بار علمی این همایش و تجربه‌ای که به همراه دارد سبب شود تا سالانه این همایش در سراسر کشور و در سطح بین‌الملل برگزار شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول