اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد خبر داد:

پلمب 9 کیوسک مطبوعاتی متخلف در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی در سطح فروش و عرضه توسط دکه‌های مطبوعاتی، 9 کیوسک در شهر مشهد پلمب شد.

پلمب 9 کیوسک مطبوعاتی متخلف در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمدکاظم دبیری اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تمام استان‌ها در راستای اجرای بهینه طرح مبارزه با قاچاق محصولات دخانی، دکه‌های مطبوعاتی مجاز به عرضه سیگار نیستند و عرضه سیگار از طریق این دکه‌‌ها ممنوع است.
وی ادامه داد: در این راستا جلسه هماهنگی با شهرداری و مجامع امور صنفی برگزار شد که مصوب شد با دکه‌های مطبوعاتی عرضه کننده سیگار برخورد مناسب انجام شود.
وی افزود: تیم بازرسی این اداره به همراه بازرسین اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی در هفته گذشته بالغ بر یک هزار و دویست و سی و سه بسته سیگار جمع آوری و به دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی تحویل داده شد.
دبیری گفت: از زمان پلمپ 15 روز فرصت دارند برای طی مراحل قانونی و اخذ تعهد به اداره نمایند و در صورت مراجعه نکردن و یا تخلف طی مراحل قانونی پروانه فروش مطبوعات ابطال می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح ممنوعیت فروش سیگار در دکه‌های مطبوعاتی باید حمایت شود، تصریح کرد: آیین‌نامه ممنوعیت استعمال و عرضه سیگار و سایر مواد دخانی در اماکن عمومی در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیئت وزیران رسید و متولیان رسیدگی به این امر وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و شهرداری‌ها اعلام و موظف شدند به منظور جلوگیری از اعتیاد جوانان و تبیین زیان‌های جانی، مالی، بهداشتی و اجتماعی ناشی از مصرف دخانیات از هرگونه اقدامی که سبب تبلیغ، تشویق و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات می‌شود جلوگیری کنند.
دبیری بیان داشت: پروانه کیوسک‌‌های فروش مطبوعات صرفا برای فروش جراید شامل روزنامه، هفته‌نامه‌، و... مجاز است و فروش سیگار و سایر اقلام خوراکی در این کیوسک‌ها مجاز نیست. 
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول