اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پیشین هیئت‌ فوتبال آبادان:

رابطه فوتبال آبادان با قدرت‌های بومی باید اصلاح شود

خبرگزاری فارس: رئیس پیشین هیئت فوتبال آبادان گفت: رابطه فوتبال آبادان با قدرت‌های تصمیم‌گیرنده بومی در این منطقه باید اصلاح شود.

رابطه فوتبال آبادان با قدرت‌های بومی باید اصلاح شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حدود دو ماه از استعفای غلامعلی ناصری؛ رئیس پیشین هیئت فوتبال آبادان می‌گذرد، اتفاقی که با تعابیر، موافقت‌ها و مخالفت‌ها و کنش و واکنش‌های بسیاری در بین اهالی ورزش آبادان همراه بود، همان استعفایی که ناصری در ابتدای پذیرفته‌ شدن از حضور دست‌های پشت پرده‌ی مافیایی فوتبال آبادان در شکل‌گرفتنش سخن رانده بود. رئیس اسبق هیئت فوتبال آبادان در گفت و گو با خبرنگار فارس از آنچه گفت که به عقیده‌ خودش قصه اصلی استعفا بود و با نظر عده‌ای دیگر اما داستان به شکل دیگری بود.
 
*فارس: چه مدت از استعفای شما از هیئت فوتبال آبادان می‌گذرد؟

* ناصری: نزدیک به دو ماه.
 
* فارس: یک استعفای ساده؟
* ناصری: ببینید روند استعفای رؤسای هیئت فوتبال آبادان در سال‌های اخیر به غیر از یک مورد همگی به دلیل تعامل نداشتن هیئت با باشگاه صنعت‌نفت بوده که در مورد من هم  این موضوع صادق است.
 
* فارس: قصه‌ استعفای شما بی‌شک دارای یک پیش‌درآمد است. این جدایی از کجا سرچشمه گرفت؟
* ناصری: چهارماه پیش طرحی از سوی امور ورزش پالایشگاه آبادان با عنوان توسعه‌ فوتبال این شهرستان ریخته شد که با توجه به مخالفت شدید بنده با این طرح ، بحث استعفا کلید خورد.
 
* فارس: عنوان طرح در ظاهر خیرخواهانه به نظر می‌رسد، دلیل مخالفت شما چه بود؟
* ناصری: آنها در نظر داشتند مدیریت فوتبال آبادان را بدون در نظر گرفتن هیئت و با حضور شخصیت‌هایی که هیچ ارتباطی با فوتبال نداشتند به اجرا درآورند و باید عنوان کنم که این طرح دقیقاً برای نابودی فوتبال این شهر ریخته شده بود.
 
* فارس: به هر حال هیئت فوتبال، سازمانی‌ست که بدون شما هم فعالیت خود را دنبال می‌کند شاید وارد نکردن هیئت در طرح در آن زمان به مشکلات شخصی شما با فرد خاصی برگردد...
* ناصری: به هیچ‌وجه. کلیه کارشناسان فوتبالی منطقه بر این باورند که تولد تیم فوتبال صنعت‌نفت برای نابودی فوتبال آبادان بود، عده‌ای هم همانند من به‌دنبال احیای دوباره فوتبال شهر هستند و البته سد راه کسانی که می‌خواستند دلسوزان فوتبال بوم را از جلوی راه خویش بردارند، من فکر می‌کنم با اجرای طرح می‌توانستند به اهداف خود نزدیک شوند.
 
* فارس: یعنی شما معتقدید تیمی با عنوان صنعت‌نفت نباید در آبادان فعالیت کند؟
* ناصری: خیر، تفکر ایجاد صنعت‌نفت ابتدا به ساکن غلط بوده ولی این واقعیت را باید پذیرفت که صنعت‌نفت امروز بخش عمده‌ای از حیات فوتبال آبادان است.
 
* فارس: به قصه‌ی استعفا باز می‌گردیم...
* ناصری: همان مخالفت جدی با طرح باعث شد که آنها در محافل مختلف علیه هیئت جوسازی کرده تا در نهایت رئیس تربیت بدنی آبادان در چند نوبت به بنده در این خصوص تذکر بدهد.
 
* فارس: این تذکر به چه شکلی بود؟
* ناصری: شفاهی، در ابتدا دوستانه بود، وی می‌گفت که مبادا کاری کنم آسیبی به مجموعه صنعت‌نفت برسد.
 
* فارس: ثبت قراردادهای بازیکنان تیم فوتبال صنعت‌نفت نوین اختلاف‌ها را به اوج رساند...
* ناصری: سرپرست این تیم برای ثبت قراردادها به هیئت آمده که با پاسخ منفی بنده مواجه شد، دلیل ثبت نکردن هم پرداخت نشدن دیون این باشگاه به هیئت فوتبال در چند سال اخیر بود، رئیس تربیت‌بدنی درخواست همکاری کرد که بنده این درخواست را به منزله‌ دخالت در کار هیئت تلقی کرده و اعتقاد داشتم این خواسته به هیچ‌عنوان جنبه‌ ارشادی ندارد.
 
* فارس: این تذکرات باز هم ادامه داشت؟
* ناصری: بله، ولی با تمام احترامی که برای ریاست تربیت‌بدنی آبادان قائل هستم عنوان کردم زمانی این قراردادها ثبت می‌شود که ناصری در هیئت فوتبال نباشد.
 
* فارس: اما تهذیبی به عنوان رئیس سازمان ورزش و جوانان آبادان اجازه این تذکر را داشت...
* ناصری: فقط در حد ارشاد، هیئت فوتبال آبادان مستقیماً زیر نظر هیئت فوتبال استان اداره می‌شود.
 
* فارس: در بحبوحه تذکر دادن‌ها و نپذیرفتن‌ها، شما استعفا دادید...
* ناصری: آخرین باری که با تهذیبی ملاقات داشتم برای حفظ آرامش از اتاق ایشان خارج شدم که ساعت 11 شب همان ملاقات، در یک تماس تلفنی از بنده خواستند که باید این همکاری صورت گیرد که صبح روز بعد استعفای رسمی خودم را تقدیم هیئت فوتبال استان کرده و تأکید کردم که با حضور رئیس فعلی تربیت‌بدنی آبادان، حاضر به همکاری نیستم.
 
* فارس: این اتفاق در حالی رخ داد که تقویم برگزاری مسابقات باشگاهی در آبادان بسته شده بود...
* ناصری: دقیقاً، قرعه‌کشی مسابقات جوانان و نوجوانان را انجام داده و قرار بود ابتدای مهر بازی‌ها را آغاز کنیم که تا به امروز هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده است.
 
* فارس: فکر نمی‌کنید استعدادها و علاقمندان فوتبال شهر به خاطر استعفای شما و مهم‌تر از آن برگزار نشدن مسابقاتشان از غلامعلی ناصری دلگیر باشند؟
* ناصری: به هر حال بنده مصلحت بزرگتری را در سر داشتم و آن هم اصلاح فوتبال آبادان و رابطه‌ی آن با قدرت‌هاست.
 
* فارس: در همان گیرودار بحث بدهی‌های باشگاه صنعت‌نفت به هیئت‌ هم مطرح بود...
* ناصری: زمان مدیریت علی عیسی‌زاده، ایشان به همراه ابهجی و شمسایی در هیئت فوتبال حاضر شده و توافق کردیم که تبلیغات دور زمین به باشگاه واگذار شود و در مقابل مصالحه‌ای صورت گرفت که طبق آن باشگاه مبلغ 200 میلیون ریال بابت بلیت‌فروشی دوره‌ قبل و 80 میلیون ریال بابت بلیت‌های دریافتی زمان مدیریت حافظ‌علی اسناوندی به هیئت فوتبال بدهکار شد که البته 100 میلیون ریال آن پرداخت و از مابقی اما خبری نشد.
 
* فارس: غلامعلی ناصری، امروز از نبودش در هیئت فوتبال راضی‌ست؟
* ناصری: دیدن این لحظات با توجه به برنامه‌هایی که در سر داشتم سخت است، هیئتی را که 17 فرد متخصص در حوزه‌های مختلف را گرد هم آورده بود براحتی کنار گذاشتند و جالب اینجاست که هیچ اعتراضی از سوی اهالی ورزش منطقه صورت نگرفت. این موضوع مرا عذاب می‌دهد.
 
 
* فارس: شما در گفت‌وگوهای بعد از استعفایتان بارها تأکید کردید که رئیس بعدی با پیشکسوتان فوتبال آبادان تعامل داشته باشد در حالیکه خودتان هیچوقت رابطه‌‌ای مسالمت‌آمیز با کانون پیشکسوتان فوتبال شهر نداشتید...
* ناصری: کانون پیشکسوتان فی‌نفسه نهاد بسیار خوب و قابل احترامی بود که هدف از تشکیل آن کمک به فوتبال آبادان به شمار می‌رفت ولی در اساسنامه آن اشکالاتی دیده شد که کانون را از هدف دور کرد، ضمن اینکه بعضی مواقع آنجا  کارهایی صورت می‌گرفت که در حد شخصیت بزرگانش نبود.
 
* فارس: معمولاً در مناطق ما انسان‌های اطرافمان دوستان موقعیت و شخصیت‌های حقوقی ما هستند، چه کسانی بعد از خداحافظی ناصری باز هم در کنار شما ماندند؟
* ناصری: اعضای هیئت فوتبال هنوز هم در کنار بنده هستند، ضمن اینکه باشگاه‌ها نیز بارها حمایت خود را اعلام کرده و عنوان کرده‌اند که حاضرند این موضوع را پی‌گیری دلسوزانه کنند.
 
* فارس: و فوتبال آبادان...
* ناصری: ایجاد وقفه‌های اینچنینی در فوتبال آبادان همانند سکته‌های مغزی طولانی در انسان است. سکته‌هایی که باعث می‌شود فوتبال شهر دچار توقف کشنده شود که احیای مجدد هم مستلزم زمان و حوصله‌ بسیار زیاد است.
 
* فارس: سکته؟
* ناصری: بله، ببینید بعد از کنار رفتن بنده همه چیز به نقطه‌ ابتدایی و صفر رسید، در دوره‌ سه ‌ساله‌ فعالیتم در نخستین و دومین دوره مسابقات را در رده‌های مختلف سنی به طور کامل برگزار کردم، در دوره‌ اول در رده‌ی سنی نونهالان سه تیم حاضر بودند که این تعداد در سال دوم به هفت و سال سوم به 14 تیم رسید. اگر فوتبال می‌خواهیم بی‌شک باید به کمیت‌ها توجه کنیم. این 14 تیم بعد از سکته‌ فوتبال شهر تمرینات را تعطیل کرده و دیگر جمع نمی‌شوند و برای گردهم آوردن دوباره‌ آنها باید از روز ابتدا فعالیت کرد.
 گفت‌وگو از امین جوکار
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول