اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل صنایع دستی سمنان خبر داد:

صدور کارت مشاغل برای 1500 هنرمند صنایع دستی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از صدور مجوز بیش از یک‌هزار و 500 شغل خانگی در استان سمنان خبر داد.

صدور کارت مشاغل برای 1500 هنرمند صنایع دستی سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید یزدانی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: متقاضیان این مجوزها، موفق به دریافت کارت مشاغل شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: این مجوزها با هدف حمایت از مشاغل خانگی، ترویج هنرهای دستی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی صادر شده است.
یزدانی گفت: با توجه به گستردگی استان سمنان، وجود طوایف و اقوام مختلف و فعالیت چشمگیر هنرمندان صنایع دستی، تاکنون نسبت به صدور مجوز بیش از یک هزار و 550 شغل خانگی اقدام شده است.
وی یکی از مزایایی صدور مجوز مشاغل خانگی را اعطای تسهیلات به هنرمندان عنوان کرد و افزود: سقف تعیین شده برای وام مشاغل خانگی، 30 میلیون ریال است که با معرفی هنرمندان به بانک‏های عامل و طی مراحل اداری و قانونی، این وام برای توسعه اشتغال خانگی پرداخت می‏شود.
یزدانی بیان داشت: صدور کارت شناسایی مشاغل خانگی بعد از ثبت‏نام هنرمندان صنایع دستی در سامانه اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی از طریق شعب ادارات پست در شهرها و دفاتر خدمات پستی روستاها انجام می‏شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: هنرمندان پس از دریافت کد رهگیری می‏توانند با مراجعه به معاونت صنایع دستی این اداره کل و تکمیل پرونده، متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شوند.
یزدانی گفت: هنرمندان صنایع دستی استان سمنان در رشته‏های گلیم‏بافی، مشبک‏ چوب، معرق‏کاری، سفال و سرامیک، جاجیم‏بافی، البسه ‏محلی، عروسک‏بافی، قلم‏زنی، صنایع دستی دریایی، نقاشی روی سفال، ساخت‏سازهای سنتی و خراطی بیشترین تعداد متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی را تشکیل می‏دهند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار هنرمند صنایع دستی در استان سمنان مشغول فعالیت هستند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول