اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

آغاز برداشت مرکبات از اراضی جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت مرکبات از 38 هزار هکتار اراضی جنوب کرمان آغاز شد.

آغاز برداشت مرکبات از اراضی جنوب کرمان
مجید درینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به آغاز برداشت مرکبات از 38 هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان اظهار داشت: برآورد می‌شود با پایان فصل برداشت 75 هزار تن مرکبات جنوب کرمان وارد بازارهای کشور شود.
وی با بیان اینکه مرکبات جنوب کرمان به دلیل عدم استفاده از سموم آفت‌کش و علف‌کش و استفاده از کودهای حیوانی و مبارزه تلفیقی آفات سالم و ارگانیک است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی گام‌های مؤثری برداشته و این عرصه در این منطقه در حال گسترش و توسعه است.
درینی افزود: برداشت ارقام زودرس مرکبات تامسون ناول، مارس و ارقام محلی نیز آغاز شده است و در اواخر فصل پاییز نیز ارقام میان‌رسِ مارسلی، گریپ فرویت و انواع نارنگی و در فصل زمستان ارقام دیررس مرکبات از قبیل والن سیاه، نارنگی کارا  وارد بازارهای کشور می‌شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: همچنین کشت توت‌فرنگی در جنوب کرمان از اواسط آبان ماه آغاز شده و این در حالیست که جنوب کرمان  جز معدود نقاط خاورمیانه است که در این فصل کشت توت‌فرنگی به صورت خارج از فصل و به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شود.
درینی تصریح کرد: کشت توت‌فرنگی جنوب کرمان تا پایان آبان ادامه دارد و برآورد می‌شود سطح زیر کشت در سال جاری بالغ بر 60 هکتار باشد.
وی افزود: توت‌فرنگی جزو محصولاتی است که به صورت تازه مصرف می ‌شود و استفاده حداقل از عناصر ماکرو و میکروالمنت‌ها و مدیریت تلفیقی آفات به جای استفاده از سموم  در دستور کار این مدیریت است.
وی برداشت این محصول را از اواسط دی ماه اعلام کرد و گفت: تا اواسط اردیبهشت ماه مردم ایران از طعم شیرین توت‌فرنگی سالم جنوب کرمان بهره می‌برند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول