اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

7 آذر برگزار می‌شود؛

همایش انتقال یافته‌های تحقیقاتی برنج در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور از برگزاری همایش انتقال یافته‌های تحقیقاتی برنج به منظور انتشار آخرین دستاوردهای پژوهشی در هفتم آذر امسال در این موسسه خبر داد.

همایش انتقال یافته‌های تحقیقاتی برنج در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس شهدی‌کومله عصر امروز در جمع محققان موسسه مذکور اظهار داشت: همایش مذکور در هفتم آذر امسال در موسسه تحقیقات برنج کشور در گیلان با حضور کارشناسان اجرایی، ترویجی و کشاورزان پیشرو از 15 استان برنج‌خیز کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تهیه نقشه راه برنج، افزود: این نقشه وضعیت موجود شالیزارها را با دقت نشان می‌دهد و تقسیم‌بندی‌‌های موجود در آن به درستی مشخص شده است.
این مسئول ادامه داد: همچنین وضعیت منطقه و سطح بین‌الملل نیز در نقشه تعیین شده و مسیر واقعی تولید مشخص است.
به گفته وی، در این نقشه راهبرد خودکفایی محصول برنج و آهنگ‌هایی که لازم است ماهیت نقشه برنج را کامل کند وجود دارد.
شهدی‌کومله مهم‌ترین بخش این نقشه را با محوریت کشاورز و شالیکار ذکر کرد و افزود: این نقشه برای اقتصادی کردن تولید و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در سطح شالیزارها انجام می‌شود.
رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور بیان داشت: با نهایی شدن نقشه راه برنج طرح‌های کلان کشور در این زمینه توجیه پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در این نقشه تمام مباحث، مسائل، مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه محصول برنج مورد بررسی قرار گرفته و نقشه مشخصی از وضعیت موجود در آن دیده شده است.
 
*مهم‌ترین چالش جهان تغییر کاربری اراضی شالیزاری است
 شهدی‌کومله مهم‌ترین چالش جهان را تغییر کاربری اراضی کشاورزی دانست و گفت: افزایش جمعیت و نیاز به ساخت و ساز موجب شده که بخشی از شالیزارها در ایران و دنیا تغییر کاربری پیدا کند.
وی با بیان اینکه تغییر کاربری‌‌ها باید دارای عدد معقولی باشد، اذعان داشت: در این راستا در نقشه راه برنج این موارد نیز دیده شده است.
این مسئول افزود: برای اجرایی شدن نقشه راه برنج یک پروسه زمانی سه تا چهار ساله پیش‌بینی شده و هزینه‌های آن نیز توسط هر یک از دستگاه‌های مرتبط با برنج تامین می‌شود. 

*پرده‌برداری نقشه راه برنج انجام می‌شود
وی ابراز داشت: به‌زودی نقشه راه برنج با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و معاون راهبردی رئیس جمهوری پرده‌برداری می‌‌شود.
رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور تصریح کرد: نقشه راه برنج افق روشنی را برای این محصول نشان می‌دهد.
وی افزود: در ایران حدود دو میلیون شالیکار فعالیت دارند که از این طریق امرار معاش می‌کنند اما واردات برنج به سادگی می‌تواند همه این افراد را بیکار کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول