اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

صنایع دستی کوششی برای معرفی ارزش‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تلاش در عرصه صنایع دستی صرفا یک اشتغال برای تأمین زندگی و امرار معاش نیست، گفت:صنایع دستی کوششی برای معرفی ارزش‌های فرهنگی است.

صنایع دستی کوششی برای معرفی ارزش‌های فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی در بیرجند اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی این همایش علمی را با رویکرد ایجاد اشتغال و کارآفرینی در صنایع برای نخستین بار در خراسان جنوبی برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه اشتغال به عنوان اساس پویایی و توسعه پایدار جامعه است، تصریح کرد: نیروی انسانی کار آمد و فعال اساسی‌ترین نقش را در رسیدن به افق‌های روشن آینده اقتصادی کشور بر عهده دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تلاش در عرصه صنایع دستی صرفا یک اشتغال برای تأمین زندگی و امرار معاش نیست، گفت: بلکه علاوه بر آن کوششی است فرهنگی برای معرفی ارزش‌های فرهنگی و هنری که ریشه در آموزه‌های دینی و ملی دارد.
رضایی ادامه داد: همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی فرصتی برای پرداختن مناسب به تمامی جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی و اشتغال در صنایع دستی است.
وی صنایع دستی، کارآفرینی و اشتغال، صنایع دستی، کارآفرینی و اقتصاد، صنایع‌دستی کارآفرینی توسعه فرهنگی و اجتماعی را از محورهای این همایش دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تبادل نظر و تجربه پیرامون الگوهای کارآفرینی و اشتغال، توسعه و ترویج فرهنگ خود اشتغالی و معرفی توانمندی‌های صنایع دستی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و توجه به جایگاه صنایع دستی به عنوان محور اشتغال خرد در سطح ملی را از جمله اهداف این همایش بیان کرد.
رضایی تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را 135 مقاله عنوان کرد و گفت: از این تعداد 65 مقاله در محورهای مختلف پذیرفته شده که این مقالات در کتابی تحت عنوان مجموعه مقالات منتخب نخستین همایش ملی توسعه کارآفرینی و اشتغال در صنایع دستی به چاپ رسیده است.
وی از چاپ کتاب معرفی صنایع دستی استان و کتاب‌رودوزی‌های سنتی خبر داد و افزود: چاپ این کتاب از دیگر اقدامات این اداره کل است که همزمان با برپایی این همایش به انجام رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اذعان داشت: شناخت فرصت‌ها و فراهم آوردن امکانات اشتغال از اولویت‌دارترین اقدامات است که در این زمینه صنایع دستی که ریشه در تاریخ کهن ایران اسلامی دارد از جمله این فرصت‌ها است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول