اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای برنامه جامع مدیریت دریاچه ارومیه صورت گرفت،

اختصاص بیش از 1600 میلیارد ریال برای پروژه‌های جهادکشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در اجرای برنامه جامع مدیریت دریاچه اورمیه در سال 1390 مبلغ 1625 میلیارد ریال برای پروژه‌های بخش جهاد کشاورزی اختصاص یافت.

اختصاص بیش از 1600 میلیارد ریال برای پروژه‌های جهادکشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی محیط زیست آذربایجان شرقی، بیوک رئیسی اظهار داشت: جمع اعتبار مصوب در سال 1390 از محل اعتبارات ملی و مصوب شورایعالی آب برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی در سند مدیریت دریاچه ارومیه در سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و کردستان مبلغ یک هزار و 625 میلیارد ریال است که اختصاص وهله اول این اعتبار  برای توسعه شبکه‌های زهکشی و آبیاری ابلاغ و ارسال شده است.
وی با اشاره به اهتمام دولت به تامین منابع مالی اجرای سند جامع مدیریت دریاچه ارومیه و جلوگیری از پیشرفت بحران دریاچه گفت: اختصاص 100 درصد این اعتبار  و هزینه کرد سریع اعتبارات در راستای اهداف طرح از تعهدات وزارت جهاد کشاورزی است که مدیریت و هزینه کرد صحیح اعتبارات می‌تواند در افزایش راندمان بخش کشاورزی و کاهش مصرف منابع آب حوضه تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به سهم 668 میلیارد ریالی استان آذربایجان شرقی از اعتبارات مذکور گفت: سهم استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان به ترتیب 647و 308 میلیارد ریال است که منطبق با طرح‌های 24گانه سند مدیریت دریاچه هزینه خواهد شد.
رئیسی نقش سازمان حفاظت محیط زیست را نظارت بر هزینه کرد صحیح اعتبارات و تسریع در اجرای آن عنوان و تصریح کرد: از سازمان جهادکشاورزی لیست و محل پروژه‌های اولویت‌دار و جدول زمان‌بندی اجرای آن را پیگیری خواهیم کرد.
وی ضرورت اجرای طرح کشت سالیکورنیا در 500 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه را به‌عنوان عامل پیشگیری کننده از بیابان‌زایی مهم توصیف کرد و افزود: از طرح‌های نخبگان و اساتید این بخش استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول