اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج؛

مزار شهدای امامزاده سید حمزه کاشمر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مزار 112 شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در جوار آرامگاه امامزاده سید حمزه (ع) کاشمر پس از بازسازی، همزمان با هفته بسیج افتتاح شد.

مزار شهدای امامزاده سید حمزه کاشمر افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، امام جمعه کاشمر پیش از ظهر امروز در جوار آرامگاه امامزاده سید حمزه (ع) کاشمر بر مزار شهدا، اظهار داشت: امروز همسنگران، همرزمان و خانواده‌های شما آمده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمانی که با شما، اسلام و ولایت بسته‌اند را تجدید کنند.
حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضور در مزار شهیدان آمده‌اند تا به خون شهیدان سوگند یاد کنند و به آنها قول دهند که راه شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس را که همان راه امام حسین (ع)، راه امام راحل، راه عزت اسلام، راه مبارزه با ستمگران و راه حمایت از مظلومان و پا برهنگان است را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه امروز بیش از 32 سال از عمر شکوهمند انقلاب شهیدان سرافراز ایران اسلامی سپری می‌شود خاطرنشان کرد: شهیدان انقلابی بزرگ به وجود آوردند و آن را با خون سرخ خود آبیاری کردند و امروز نیز ملت ایران به برکت همین جانفشانی‌های آنان به عزت و عظمت بزرگی دست‌یافته است.
امام جمعه کاشمر با اشاره به نزدیک شدن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت عزیز ایران با شهیدان عهد و پیمان می‌بندند که همچون روزهای اول انقلاب در حمایت از اسلام ، راه شما را محکم تر از آن سال‌ها ادامه دهند.
وی با تاکید بر اینکه ارتش 20 میلیونی امروز نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در حال گسترش و سازماندهی است ابراز داشت: راهی که شهدای ما در 32 سال قبل پیموده‌اند به راهی فراتر از ایران تبدیل شده به طوری که این تفکر دنیا را تسخیر کرده است.
یعقوبی با بیان اینکه شهیدان بهتر از هر کسی دیگر وعده‌های خداوند را می‌بینند یادآور شد: ملت و نظام اسلامی ایران به برکت خون شهدای عزیز سرافراز است و به خون سرخ شهادت افتخار می‌کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر نیز در این مراسم با بیان اینکه بحث بازسازی مزار شهدای کاشمر از سال 1383 در دستور کار قرار گرفته اما بنا به دلایلی اجرا نشده بود گفت: در پی سفر استاندار خراسان رضوی در مردادماه سال گذشته موضوع بازسازی قبور شهدا مطرح شد که با ابلاغ استاندار بازسازی آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره اوقاف و امور خیریه واگذار شد.
رشید سلحشور ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره اوقاف و امور خیریه و مجموعه آرامگاه امامزاده سید حمزه (ع) عملیات بازسازی وارد فاز اجرایی شد و در کمتر از یک‌ماه نیز به پایان رسید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر خاطرنشان کرد: جهت بازسازی مزار 112 شهید مدفون در جوار آرامگاه امامزاده سید حمزه (ع) 300 میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هزینه شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول