اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفته است؛

خارج کردن سنگ کلیه بدون عمل جراحی در زنجان

خبرگزاری فارس: متخصص جراحی کلیه بیمارستان امام حسین (ع) گفت: برای نخستین بار در استان زنجان خارج کردن سنگ کلیه در این بیمارستان بدون عمل جراحی و از طریق پوست با موفقت انجام شده است.

خارج کردن سنگ کلیه بدون عمل جراحی در زنجان
علیرضا کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در انجام این عمل ابتدا بیمار را بر روی شکم خوابانده و سپس بیمار بی‌هوش و یا محل انجام عمل بی‌حس می‌شود، اظهار داشت: در صورت وجود سنگ‌های بزرگ در حین انجام عمل ابتدا آنها را با دستگاه سنگ‌شکن شکسته و سپس این سنگ‌ها از بدن بیمار خارج می‌شود.
وی افزود: با ایجاد یک حفره یک سانتیمتری در بدن بیمار جراحان، لوله‌ای وارد کلیه او کرده و عمل انجام را انجام می‌دهند.
این متخصص جراحی کلیه مدت زمان انجام این عمل را یک تا سه ساعت اعلام کرد و یادآور شد: موقعیت آناتومیک کلیه می‌تواند در تعیین مدت زمان انجام عمل بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به سیستم مانیتورینگ این نوع عمل جراحی خاطر نشان کرد: استفاده از این سیستم موجب دید مستقیم جراح در حین عمل جراحی می‌شود.
کمالی با اشاره به سابقه 20 ساله این نوع عمل در کشور گفت: این عمل در حال حاضر در استان زنجان فقط در بیمارستان امام‌ حسین ‌(ع) انجام می‌شود.
این جراح کلیه و متخصص مجاری با اشاره به انجام هشت عمل جراحی طی ماه گذشته با استفاده از تکنیک خارج ‌کردن سنگ کلیه از طریق پوست در بیمارستان امام ‌حسین(ع) خاطر ‌نشان کرد: در این نوع عمل بیمار از روز بعد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد در حالی ‌که در سایر عمل‌ها برای خارج کردن سنگ کلیه فرد مدت‌ها از عوارض جراحی رنج می‌برد.
وی علت اصلی ابتلا به سنگ کلیه را عوامل ارثی دانست و یادآور شد: استفاده زیاد از نمک، تردد زیاد در هوای گرم و کم مصرف کردن آب از علل اصلی بروز سنگ کلیه در افرادی است که زمینه موروثی این بیماری را دارند و در سایر افراد نیز این بیماری بندرت اتفاق می‌افتد.
کمالی افزود: نوع آب مصرفی در ابتلا به بیماری سنگ کلیه به هیچ وجه نقشی ندارد.
این پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری در پایان یاد آور شد: این نوع عمل مختص افرادی است که د‌ارای سنگ کلیه بالای یک سانتیمتری هستند.              
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول