اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دو ماه آینده؛

جایگاه‌های CNG اصفهان از 150 باب می‌گذرد

خبرگزاری فارس: مدیر پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان گفت: در دو ماه آینده تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان از تعداد 150 باب عبور می‌کند.

جایگاه‌های CNG اصفهان از 150 باب می‌گذرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد فرازمند ظهر امروز در جمع مدیران مرتبط با کاهش آلودگی هوا بیان داشت: بحث جمع‌آوری بخار‌های بنزین در استان اصفهان به صورت صددرصد انجام شده است.
وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری در تمام 240 جایگاه بنزین انجام شده و دیگر بخار‌های بنزین در فضای آزاد منتشر نمی‌شود.
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان افزود: به زودی با نصب تجهیزات مورد نظر در این جایگاه‌ها بخار‌ها بنزین توسط نفت‌کش‌هایی که بنزین را تخلیه می‌کنند دوباره به انبار نفت برگشت داده می‌شوند تا تبدیل به فرآورده‌های نفتی شود.
وی اضافه کرد: این اقدامات موجب می‌شود تا اینکه مصرف بنزین کاهش پیدا کرده و آلاینده‌ها پایین بیاید.
فرازمند با اشاره به استفاده نیروگاه‌ها از سوخت بیان داشت: به دلیل افت فشار گاز، تمام نیروگاه‌های استان اصفهان به صورت صددرصد از گاز مایع استفاده کرده و به هیچ وجه  گاز مصرف نمی‌کنند و این کار موجب شده که رقمی که نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند نسبت به سال گذشته بسیار افزون‌تر است.
وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید گاز اظهار داشت: امید است در آینده با آماده شدن گازهای پارس جنوبی این موضوع مصوب هیئت دولت که نیروگاه‌های شهید محمد منتظری و نیروگاه‌های اصفهان از گاز استفاده کنند محقق شود.
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان در زمینه استفاده از سیستم هوشمند سوخت در بعضی از بخش‌ها سخن گفت و ادامه داد: مقرر شده بود که موتورخانه‌های سیستم دستگاه‌های دولتی به سیستم هوشمند سوخت مجهز شوند که سال گذشته برای این اقدام کارگروهی تعیین شد که نمایندگانی از شرکت پخش و اداره استاندارد به تمام دستگاه‌های دولتی مراجعه کردند و در بعضی از دستگاه‌ها سیستم هوشمند سوخت نصب کردند که این اقدامات موجب شده که مصرف سوخت در این بخش‌ها 40درصد کاهش پیدا کند.
وی تاکید کرد: پشتوانه اجرایی نصب این نوع دستگاه‌ها، ابلاغ شدن به بخش‌های دولتی است که از این طرح پشتیبانی کنند.
فرازمند از تعداد جایگاه‌های سی‌.ان.‌جی استان اصفهان سخن گفت و افزود: در سال گذشته تعداد جایگاه‌های سی ‌ان ‌جی استان به 78 جایگاه بود که در سال جاری به رقم 134 باب جایگاه فعال رسیده است.
وی اضافه کرد: در دو ماه آینده تعداد جایگاه‌های سی ‌ان ‌جی استان از تعداد 150 باب عبور می‌کند.
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان از مشکلات عدم واگذاری زمین برای جایگاه سی‌ ان‌ جی سخن گفت و اظهار داشت: ما از شهرداری اصفهان خواستاریم که 20 فقره زمین در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم ظرف شش ماه آینده مشکل سی ‌ان جی در شهر اصفهان را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: با مذاکراتی که با شهرداری داشتیم تاکنون به نتیجه نرسیدیم.
فرازمند با اشاره به عدم اجرایی تاکسی‌های نفت گازسوز بیان داشت: در سال 87 مقرر بود وزارت صنایع در کلان شهرها تاکسی‌های نفت گاز‌سوز وارد کنند و استان اصفهان نیز تجهیزات مربوطه را آماده کرده اما تا این لحظه این کار اجرایی نشده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول