اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسدآباد:

46 درصد مبتلایان ایدز در اسدآباد جوانان هستند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان اسدآباد گفت: بیش از 46 درصد مبتلایان HIV در اسدآباد را جوانان تشکیل می‌دهند.

46 درصد مبتلایان ایدز در اسدآباد جوانان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، محمد کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای شناسایی بیماری ایدز تاکنون 25 هزار نفر در کشور شناسایی شدند، اظهار داشت: طبق آمار وزارت بهداشت 94 درصد از مبتلایان را آقایان تشکیل می‌دهند.
وی تعداد مبتلایان شناسایی شده به بیماری ایدز را در سطح شهرستان اسدآباد 22 نفر خواند و گفت: تاکنون هفت نفر از مبتلایان به این بیماری فوت کرده‌اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اسدآباد با اشاره به اینکه از تعداد 22 نفر مبتلا به بیماری ایدز 18 نفر مرد و چهار نفر زن هستند، افزود: از این تعداد مرد سه نفر مجرد و دو نفر از زنان از طرق همسر خود مبتلا شدند.
کریمی در ادامه با اشاره به شعار روز جهانی ایدز با عنوان دسترسی به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز حق هر انسان است، تصریح کرد: با وجود این شعارها متاسفانه جامعه ما برخورد مناسبی با بیماران HIV ندارد که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد.
وی همچنین از برپایی نمایشگاه ایدز در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و مرکز بهداشتی درمانی شماره 1 شهر اسدآباد خبر داد و گفت: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 70 درصد مراجعات به مشاوره‌ها افزایش داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اسدآباد با بیان اینکه 46 درصد مبتلایان به بیماری ایدز را جوانان بین 20 تا 30 سال تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: بیش از 70 درصد افراد از طرق سرنگ تزریقی و در رده دوم روابط جنسی و استفاده از وسایل تیز و تزریقات مشترک مبتلا می شوند که امروزه در کشور ایران انتقال بیماری از طریق روابط جنسی بیشتر شده است.
وی از وجود دو کمپ ترک اعتیاد فاقد مجوز در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این کمپ‌ها دارای مجوز قانونی از سوی ورارت بهداشت نیستند و استعلام بهداشتی ندارند.
کریمی هم‌اندیشی با روحانیون و طلاب، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی ایدز در مدارس و دانشگاه‌ها، شرکت کارکنان در نماز جمعه، برگزاری همایش ایدز، عیادت و دلجویی از بیماران مبتلا و خانواده‌های آنان، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه مقاطع ابتدایی و مقاله‌نویسی ویژه مقاطع راهنمایی متوسطه در طول هفته، تهیه بروشور ایدز به ادارات، نصب بنر و چادر برای اطلاع‌رسانی عمومی در اماکن پرتردد و دانشگاه آزاد اسلامی از جمله برنامه‌های هفته ایدز برشمرد.
وی در پایان از وجود 50 خانه بهداشت در سطح روستاها خبر داد و گفت: این خانه بهداشت‌ها زیر نظر 11 مرکز بهداشت و درمان است و 91 بهورز در آنها فعالیت می‌کنند که نیاز به 27 نفر بهورز نیز داریم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول