اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اروندکنار:

رسانه‌های بیگانه در نشان دادن چهره غیرواقعی اسلام ناکامند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اروندکنار گفت: با تدبیر و تقویت افکار جوانان، همواره رسانه‌های بیگانه در نشان دادن چهره غیرواقعی اسلام ناکامند.

رسانه‌های بیگانه در نشان دادن چهره غیرواقعی اسلام ناکامند
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجید شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص اهمیت برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهدا در ایام محرم اظهار داشت: عاشورا دارای فرهنگی غنی است و باید بکوشیم تا این فرهنگ غنی به جامعه انتقال داده شود.
وی افزود: این فرهنگ باید در همه قسمت‌های عزاداری برای اهل بیت دیده شود و البته که عزاداری برای امام حسین(ع) با همه عزاداری‌ها تفاوت دارد.
خطیب جمعه اروندکنار اضافه کرد: عاشورا از ابتدای خلقت وجود داشته به نحوی که روایات بسیار زیادی وجود دارد که توبه حضرت آدم در عرفات به دلیل اشک بر مصائب سیدالشهدا بوده است.
وی با اشاره به اینکه همانطور که می‌دانید صدها کانال ماهواره‌ای ضدشیعه و سایت‌های مختلف به وارد کردن شبهه‌هایی با محتوای جدید کرده‌اند شبهه‌هایی که شاید برخی از جوانان را از مجالس سرور شهیدان دور کند بنابراین رسالت ماست که از حق و حقوق مظلوم و باتقوی حسین(ع) و یارانش دفاع کنیم گفت: امام حسین(ع) گوهری بی‌قیمت در عالم هستی است و باید به شایستگی از این گوهر برای خود توشه برداریم.
شرفی خاطرنشان کرد: مداحی و عزاداری برای امام حسین(ع) قصد قربت می‌خواهد زیرا عزاداری برای امام حسین(ع) عبادت محسوب می‌شود و به این دلیل باید در خالص‌سازی نیات خود در این ماه‌های محرم و صفر تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام در لوا و لباس دین و مذاهب سعی در خدشه وارد کردن به افکار مسلمانان به‌ویژه قشر جوان مسلمان را دارند.
خطیب جمعه اروندکنار با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه همواره در نشان دادن چهره غیرواقعی اسلام ناکام مانده‌اند ادامه داد: وظیفه منبریان و آگاهان به دین این است که توطئه‌ها را شناخته و در راستای مقابله با آنان از طریق آشنا ساختن و تقویت افکار جوانان برآیند.
وی ادامه داد: منبری‌ها باید در ایام محرم ارزش‌های والای اسلامی را در جامعه تبلیغ کنند و در این بین بر امر به معروف و نهی از منکر باید تأکید فراوانی شود.
شرفی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکامی است که در تطهیر جامعه تأثیر بسیار زیادی دارد.
وی عنوان کرد: باید در راستای نهادینه کردن این ارزش والای اسلامی در جامعه تلاش کرد و در این‌باره باید از دهه نخست محرم استفاده بسیار خوبی شود.
امام جمعه اروندکنار افزود: در فرهنگ عاشورا منطق و عقل، حماسه و شجاعت و عشق و محبت بسیار وجود دارد و باید در مجالس امام حسین(ع) نیز این مهم وجود داشته باشد و در این‌باره باید توجه ویژه داشته باشیم.
وی در پایان اظهار داشت: باید در 12 روز نخست ماه محرم به نحوی کار کنیم که همه پیام‌های مورد نیاز جامعه را به آن برسانیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول