اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد:

وجود 2042 حلقه چاه کشاورزی مجاز در قروه

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: در حال حاضر 2 هزار و 42 حلقه چاه کشاورزی مجاز در این شهرستان وجود دارد که 980 حلقه آن برقدار هستند.

وجود 2042 حلقه چاه کشاورزی مجاز در قروه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج نادر فخری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی،آب و منابع طبیعی این شهرستان بر لزوم برقدار کردن چاه‌های کشاورزی این شهرستان تاکید کرد و گفت: از 2 هزار و 42 حلقه چاه کشاورزی مجاز در این شهرستان 980 حلقه برقدار هستند.
وی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه لازم به منظور بهره‌مندی صاحبان چاه‌های کشاورزی از تسهیلات کشاورزی، برای برقدار کردن چاه‌های کشاورزی به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی امری ضروری است.
فرماندار قروه با اشاره به کسب رتبه نخست این شهرستان در زمینه تولید گندم با کیفیت در سطح استان در سال زراعی گذشته، تصریح کرد: تولید بیش از 450 هزار تن انواع محصول زراعی و باغی از سطح 96 هزار هکتار توسط 15 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در سال زراعی گذشته نشان از توان بالای این شهرستان در بخش تولیدات کشاورزی است.
فخری تصریح کرد: تلاش در راستای تغییر روش کشاورزی منطقه به سمت و سوی تولید علمی، با استفاده از تجربه و نظر صاحب‌نظران بخش کشاورزی و دانشگاهی امری ضروری است.
مدیر جهاد کشاورزی قروه نیز در این جلسه به بارش‌های مطلوب از آغاز سال زراعی جاری در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: تا پایان آبان ماه بیش از 145 میلی متر بارش نزولات آسمانی به ثبت رسیده است.
به گفته  خسرو کریمی‌پناه، این میزان 167 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال دارد که بیش از یک سوم متوسط بارش‌های سالانه را عاید کشاورزان کرده است.
وی اضافه کرد: با بارش‌های مطلوبی که در فصل پاییز داشته‌ایم انتظار می‌رود میزان تولید محصولات زراعی در قروه نسبت به سال زراعی گذشته 10 درصد رشد داشته باشد.
مدیر جهاد کشاورزی قروه در ادامه با اشاره به برداشت 180هزار تن سیب زمینی در سال زراعی جاری از سطح 6 هزار هکتار زمین‌های زیرکشت این محصول در این شهرستان، خاطرنشان کرد: به دلیل تاخیر در برداشت و آغاز زودهنگام نزولات آسمانی، محصول 300 هکتار از زمین‌های زیر کشت سیب‌زمینی برداشت نشد و در حدود 900 تن از محصول سیب زمینی‌کاران از بین رفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول