اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوشتر خبر داد:

فعالیت مجدد کارگاه پل گرگر شوشتر

خبرگزاری فارس: فرماندار شوشتر از آغاز فعالیت کارگاه پل گرگر در این شهرستان خبر داد و گفت: پیمانکار جدید در این کارگاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

فعالیت مجدد کارگاه پل گرگر شوشتر
حیدر نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: کارگاه پل گرگر شوشتر با همکاری گنجینه ملی آب ایران در این شهرستان آغاز به کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه این کارگاه در حال حاضر فعال است، افزود: کارگاه مرمت و استحکام بخشی پل گرگر شوشتر در شرایط کنونی فعال است و همه تلاش‌ها برای راه‌اندازی سریع این پل در حال انجام است.
وی با اشاره به اقدامات پیمانکار جدید این پل خاطرنشان کرد: پیمانکار جدید این پل در شرایط کنونی در حال انحراف آب و ... است تا فعالیت‌های اجرایی خود را در این پل آغاز کند.
نجفی تاکید کرد: تلاش فراوانی برای حضور و مشارکت گنجینه ملی آب در شوشتر انجام شده است تا این اتفاق مهم رخ داده است.
«پل بند گرگر» بر فراز «مجموعه آسیاب‌ها و آبشارها» قرار دارد که مسیر «رودخانه گرگر» را مسدود نموده است و با به‌وجود آمدن اختلاف سطح، آب رودخانه به تونل‌های سه‌گانه مجموعه هدایت می‌گردد. این پل بند در 800 متری پایین دست بند میزان قرار دارد.
پیشینه ساخت این پل بند را به دوره صفوی نسبت می‌دهند، بر اساس نمونه برداری‌ها و آزمایشات انجام شده بر روی نمونه آجر این پل، قدمت آن 30 +/- 470 سال تعیین شده است؛ البته این بند در اعصار پیشین همان صخره های طبیعی بوده‌اند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول