اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد:

افزایش 20 درصدی سرانه مصرف ماهی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات گیلان گفت: سرانه مصرف ماهی در گیلان به 13.5 درصد رسیده که نسبت به پنج سال گذشته 20 درصد رشد دارد.

افزایش 20 درصدی سرانه مصرف ماهی در گیلان
حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  انزلی با بیان اینکه گیلان دارای رتبه نخست آبزی مصرفی را دارد، اظهار داشت: گیلان با مصرف سرانه 13.5 کیلوگرم در بین استان‌های شمالی کشور رتبه نخست را دارد که این میزان مصرف نسبت به پنج سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
وی، سرانه مصرف ماهی در کشور را 7.5 کیلوگرم ذکر کرد و افزود: ماهی غذای سالمی است و سرانه مصرف آن باید افزایش یابد.
مدیر کل شیلات گیلان، مجموع تولیدات آبزی در استان را 47 هزار تن عنوان کرد و بیان داشت: 60 درصد بازسازی ذخایر خزر توسط اداره کل شیلات گیلان انجام می‌گیرد و در این راستا سه مرکز در بازسازی ذخایر دریای خزر همکاری دارند و شیلات استان در این زمینه مقام نخست را به خود اختصاص داده است.
این مسئول سیاست فعلی شیلات را توسعه آبزی‌پروری دانست و تصریح کرد: تثبیت وضعیت موجود در بخش صید و صیادی از دیگر اهداف شیلات است.
سعیدی موقعیت گیلان در بحث آبزی‌پروری را دارای رتبه دوم کشوری نامید و ادامه داد: امسال سیاست‌های شیلات به طرف آبزی‌پروری، پرورش ماهی در قفس و افزایش تولید در واحد سطح است.
وی با تاکید بر مکانیزه کردن آب‌بندان‌ها برای آبزی‌پروری، بیان داشت: در راستای افزایش تولید به پرورش دهندگان ماهی تسهیلات پرداخت می‌شود.
این مسئول یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان را پرورش ماهی در قفس نامید و تصریح کرد: یکی از طرح‌های نوین و تحول‌زا موضوع وام پرورش ماهی در قفس است که پس از اجرای طرح پایلوت آن و تسری این طرح در بین سرمایه‌گذاران می‌تواند انقلابی را در بحث آبزی‌پروری به دنبال داشته باشد.
سعیدی از افزایش 20 قفس پرورش ماهی در گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: قفس‌ها به گونه‌ای طراحی شده که قابل مرمت و بازسازی است.
وی وجود رودخانه‌ها را شریان حیاتی دریای خزر عنوان کرد و متذکر شد: در گیلان 48 رشته رودخانه کوچک و بزرگ وجود دارد که هیچ ‌یک از آنها شرایط کافی و لازم را برای تکثیر ندارند.
این مسئول آلودگی رودخانه‌ها را مهم‌ترین مانع برای تکثیر طبیعی ماهیان دانست و اذعان داشت: هر سال 200 میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری و استخوانی از طریق تعاونی‌های صیادی پره در رودخانه‌هایی که دارای آب‌های مناسب هستند و به دریا راه دارند رهاسازی می‌شوند که هدف ما حفظ ذخایر دریای خزر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول