اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان کشور:

4 فرآورده ماهی وارد بازار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان شیلات ایران گفت: امسال چهار نوع فرآورده ماهی شامل سوسیس ماهی، پودر سوپ ماهی، اشترودل ماهی و خمیر آماده ماهی وارد فن بازار می‌شود.

4 فرآورده ماهی وارد بازار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سیدحسن جلیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش به پروژه‌های تحقیقاتی مرکز مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 11 پروژه تحقیقاتی در مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان در دست اجراست.
وی، پروژه‌های مذکور را دارای چهار قالب عنوان کرد و افزود: پروژه‌های این مرکز مصوب، کددار، خاص و سفارشی هستند که با اعتبارات ملی اجرا می‌شوند.
این مسئول، اجرای پروژه‌های خاص مرکز تحقیقات را با مشارکت بخش خصوصی و شیلات عنوان کرد و بیان داشت: پروژه‌های این مرکز بین یک تا سه ساله هستند.
وی تشکیل مرکز تحقیقات فرآوری شیلات ایران را از سال 80 در انزلی ذکر کرد و گفت: این مرکز به عنوان یک پروژه مشترک بین وزارت جهاد و برنامه توسعه صنعتی سازمان ملل متحد است.
جلیلی، مهم‌ترین اهداف این مرکز را ارائه برنامه ترویجی نامید و اذعان داشت: مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان از سال 83 به بعد به مرکز تحقیقات شیلات ایران واگذار شد و عملا از همین سال فعالیت خود را آغاز کرد.
وی، بیشترین تحقیقات مرکز فرآوری را تهیه فرآورده‌های آبزیان عنوان کرد و افزود: در این راستا  بحث تولید پفک ماهی از فرآوری کپور نقره‌ای انجام شد.
رئیس مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان شیلات ایران از تهیه کوفته ماهی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حدود چهار سال روی فرآورده کوفته ماهی کار شده است و اکنون با کارخانه‌های مختلف برای تولید آن در حال مذاکره هستیم.
وی، سوسیس ماهی را جزو دستاوردهای مرکز تحقیقات آبزیان شیلات ایران عنوان کرد و ابراز داشت: این محصول جزو تولیدات مرکز تحقیقات آبزیان بوده ولی هنوز صنعتی نشده است.
جلیلی، اشترودل ماهی، سوپ ماهی، نان مغزدار و... را از جمله فرآورده‌های مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان شیلات ایران ذکر کرد و اظهار داشت: بر اساس یافته‌های اشترودل ماهی توانستیم کلوچه ماهی را بسازیم.
وی، گیلان را استان ماهی و فرآورده‌های دریایی دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 50 نوع فرآورده‌های ماهی را در یک همایش عرضه کردیم.
این مسئول، مرکز تحقیقات مذکور را تنها مرکز تحقیقات بخش فرآوری آبزیان در کشور نامید و بیان داشت: بخشی از فعالیت‌های این مرکز تنوع‌بخشی است و سلامت ایمنی را مورد توجه داریم.
جلیلی از ورود چهار نوع فرآورده جدید ماهی در فن بازار خبر داد و یادآور شد: امسال سوسیس ماهی، پودر سوپ ماهی، اشترودل ماهی و خمیر آماده ماهی وارد فن بازار می‌شود.
وی، تعداد نیروهای مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان را 42 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، پنج نفر عضو هیئت علمی مرکز هستند و در مجموع 10 نفر کادر تحقیقاتی این مرکز محسوب می‌شوند.
رئیس مرکز تحقیقات فرآوری شیلات ایران، شکل‌گیری کانون دانش و صنعت فرآوری آبزیان با نظارت نسرین سلطان‌خواه معاون علمی‌فناوری رئیس جمهور را از مهم‌ترین اقدام‌های این مرکز در آینده ذکر کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول