اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد:

رونمایی از مرحله نخست طرح ملی توسعه زیارت در هفته پژوهش

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی از رونمایی مرحله نخست طرح ملی توسعه کمی و کیفی زیارت با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیران کشوری در هفته پژوهش امسال خبر داد.

رونمایی از مرحله نخست طرح ملی توسعه زیارت در هفته پژوهش
رضا عبدالملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در راستای اجرای کیفی این طرح، دبیرخانه دائمی علاوه بر انجام مطالعات توسعه زیارت نسبت به پیگیری مصوبات شوراها و جلسات مربوط و نظارت بر برنامه‌های مصوب زیارت استان فعالیت می‌کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با تدبیر و ابلاغ ریاست جمهوری و استانداری خراسان رضوی در سال 89 موضوع و مفهوم اجرایی و فضای کاربردی زیارت مورد توجه بیشتر دستگاه‌ها قرار گرفت و به نوعی طرح توسعه کمی و کیفی زیارت آغاز شد.
عبدالملکی در ارتباط با انتخاب دستگاه مجری این طرح نیز اظهار داشت: از بین دستگاه‌های پژوهشی پارک علم و فناوری خراسان به عنوان دستگاه مجری این طرح انتخاب شد که در کنار آن از ظرفیت‌های پژوهشی و علمی سایر نهادهای پژوهشی نیز استفاده می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در این طرح از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط بهره برده و در راستای هرچه بهتر و غنی‌تر آن مشارکت را در این زمینه پررنگ‌تر می‌کند.
وی درباره میزان همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در اجرای این طرح افزود: در این زمینه همکاری مناسبی میان وزارتخانه‌های مختلف شکل گرفته است و تشکیل کارگروه ملی زیارت به ریاست معاون اول رئیس جمهور و نیز کارگروه زیارت در استان گام موثری در راستای هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌ها و رفع مشکلات و چالش‌های موجود محسوب می‌شود.
عبدالملکی تعامل میان دستگاه‌های اجرایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری، سازمان صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر نهادهای دخیل در این حوزه را مطلوب ارزیابی کرد.
وی با بیان این که موضوع زیارت و زائر به چند بخش اصلی تقسیم می‌شود تصریح کرد: در طرح ملی توسعه کمی و کیفی زیارت، مباحث اصلی در بخش تخصصی معماری و شهرسازی، رفاه زائر، فرهنگ دینی، اجتماعی ـ امنیتی، مدیریتی ـ سیاسی و اقتصادی انجام می‌شود که با هدف کیفیت‌بخشی به زیارت زائران برنامه‌ریزی شده است.
عبدالملکی بر استمرار فعالیت‌های این حوزه تاکید کرد و افزود: دائمی بودن دبیرخانه طرح ملی زیارت و برنامه استاندار برای پیگیری و نظارت بر طرح، نویدبخش آغاز حرکتی نو و مستمر در راستای افزایش سطح کیفی و توسعه کمی برنامه‌های این بخش است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول