اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

برگزاری مسابقات قرآن در شهرهای مرزی سبب وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان گفت: برگزاری چنین مسابقاتی در شهرستان‌های مرزی باعث وحدت بین شیعه و سنی می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآن در شهرهای مرزی سبب وحدت شیعه و سنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌جام، سردار محمد غفاری صبح امروز در افتتاحیه مراسم سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در تربت‌جام اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در شهرستان‌های مرزی موجب وحدت شیعه و سنی در استان می‌شود.
وی با اشاره به رشد بی‌سابقه تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی افزود: تشکیل ستاد ترویج قرآن و همچنین سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی نعمتی بود که شامل حال ما شد. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی برگزاری مسابقات  قرآنی خارج از مرکز استان را سبب رونق و توجه به خواسته و نیاز علاقه‌مندان به قرآن در شهرستان‌های خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: در این رابطه همه فرمانداران و مسئولان شهری استان را فعال کردیم تا مسابقات مقدماتی در شهرستان‌ها با شکوه بیشتری برگزار شود و در شهرستان‌ها با شکوه بیشتری برگزار شود و در بعضی نقاط که در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه شرکت می‌کردم حضور افراد و شرکت کنندگان فوق‌العاده بود. 
غفاری خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه مسابقات قطعا در ترویج فعالیت‌های قرآنی اعم از قرائت، حفظ و مفاهیم موثر است.
وی افزود: در ستاد تصویب شد که مسابقات در خارج از مرکز استان برگزار شود تا شهرستان‌ها در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری شود.

* قرآن کریم مهم‌ترین عامل وحدت شیعه و سنی است
فرماندار تربت‌جام نیز در این مراسم اظهار داشت:  قرآن کریم را مهمترین عامل در وحدت بین مسلمانان مانند شیعه و سنی است قرآن فصل مشترک تمام مسلمانان است.
سید حمید موسوی بیان کرد: در شهرستان تربت‌جام در عرصه قرآن و نهج‌البلاغه رتبه‌های استانی و کشوری زیادی داریم و ظرفیت بسیار بالایی در این شهرستان وجود دارد و در پی سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این زمینه هستیم.
وی برگزاری هر چه بیشتر مسابقات قرآنی را موجب رونق و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد و افزود: با برگزاری این مسابقات وظیفه خود را به قرآن ادا می‌کنیم و از اثرات مثبت که در ترویج فرهنگ قرآنی وجود دارد بهره می‌بریم.
فرماندار تربت جام برگزاری مسابقات قرآنی در مناطق مرزنشین که دارای تلفیقی از جمعیت شیعه و سنی است را در ایجاد وحدت مفید دانست و بیان کرد: برگزاری مسابقات قران کریم یک ضرورت محسوب می‌شود، همچنین برگزاری آن در شهرستان‌هایی مانند تربت‌جام سبب وحدت بین تمامی مسلمانان می‌شود.

*مسابقات قرآنی باید بیش از پیش در خراسان رضوی برگزار شود
امام ‌جمعه تربت‌جام نیز گفت: مسابقات قرآنی باید به صورت مستمر در استان برگزار و حداقل به صورت هفته‌ای به آن پرداخته شود.
سید علی موسوی‌فر اظهار داشت: همه هستی مسلمانان از قرآن کریم است به طوری که انقلاب ما از قرآن است.
امام‌جمعه تربت جام افزود: قرآن نور و هدایت الهی است به نحوی که در قانون فیزیکی به هر میزان که به نور نزدیک باشی از آن بهره کافی می‌بریم.
موسوی‌فر افزود: سوغات و دانستنی‌هایی که در قرآن آمده است مفاهیم ذکر شده و دیگر چیزها برای انسان جنبه عبرت‌آموزی دارد چرا که قدم به قدم زندگی ما انسان‌ها باید سرلوحه این کتاب الهی باشد.
امام‌جمعه تربت‌جام تصریح کرد: برگزاری این‌گونه مسابقات در شهرستان‌ها بسیار بر روحیه جوانان تاثیر می‌گذارد اما نکته‌ای که قابل تامل است، این است که ماه‌های مانند رمضان که برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه و حرم رضوی برگزار می‌شود، مسابقات قرآن روال برگزاری خود را طی کند و حداقل هفته‌ای دو مرتبه در مساجد برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از متولیان فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش انتظار می‌رود که به بحث فعالیت‌های قرآنی توجه بسیار زیادی کنند و شرط ورود به اماکن آموزشی، علمی و پژوهشی را قرائت قرآن قرار دهند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول