اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت کردستان خبرداد:

ثبت تعاونی مسکن مهر بازاریان و اصناف سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از به ثبت رسیدن تعاونی مسکن مهر اصناف و بازاریان سنندج با هدف تامین مسکن این قشر از اجتماع خبر داد.

ثبت تعاونی مسکن مهر بازاریان و اصناف سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات کسبه و اصناف شهر سنندج که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از به ثبت رسیدن تعاونی مسکن مهر اصناف و بازاریان سنندج با هدف تامین مسکن این قشر از اجتماع خبر داد و افزود: اصناف و بازاریان جزو قشر زحمت‌کش و تاثیرگذار جامعه هستند.
وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اصناف در شهر سنندج خواستار مقابله با سد معبر و دست فروشان شد و اظهارداشت: صدور پروانه‌های کسب از سوی شهرداری امری ضروری است و باید هرچه زودتر انجام شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از شناسایی 60 هزار واحد صنفی فعال در کردستان خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد از این واحدها دارای پروانه کسب هستند.
به گفته شاه‌غیبی، در حال حاضر بیش از 190 اتحادیه صنفی و 11 مجمع امور صنفی به منظور ساماندهی و کنترل قیمت‌ها در بازارهای استان فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: همکاری قابل توجه واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها به منظور کنترل قیمت‌ها در بازار ستودنی است.

* تشکیل کمیته رفع مشکل دست‌فروشان در سنندج

شهردار سنندج نیز در این جلسه از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای حل مشکل دست فروشان در این شهرستان خبرداد و افزود: سد معبر و پدیده مخرب دست فروشی از جمله معضلات اصلی شهر سنندج است که این مشکل افزایش ترافیک در هسته مرکزی این شهر را نیز به دنبال داشته است.
مهدی حسام‌‌‌شریعتی با اشاره به لزوم همکاری سایر دستگاه‌های دولتی به ویژه سازمان بازرگانی و مجامع امور صنفی برای ساماندهی و مقابله با پدیده‌های سد معبر و دست فروشی، تصریح کرد: شهرداری سنندج تلاش خواهد کرد که با تدوین طرحی جامع زمینه‌های ساماندهی افراد دست فروش را فراهم کند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول