اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خواستار شد:

توجه جدی به صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خواستار توجه جدی به صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی برای رسیدن به اهدافی همچون افزایش ارزش افزوده محصولات تولید داخلی، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و در نهایت افزایش تراز بازرگانی بخش کشاورزی شد.

توجه جدی به صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نوذر منفرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از جمله راه‌حل‌های اساسی برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به روند افزایش قیمت جهانی مواد خام غذایی و محصولات کشاورزی در سال‌های آتی و اینکه برای صرفه‌جویی در منابع ارزی کشور باید اقدامات جدی در منع واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی به عمل آید.
وی تصریح کرد: این موضوع مستلزم همکاری و هم‌قدمی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران است و در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی بر اساس ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی مراتب منع واردات انواع میوه به استثنای محصول موز را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است.
منفرد خواستار توجه جدی به صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی برای رسیدن به اهدافی همچون افزایش ارزش افزوده محصولات تولید داخلی، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و در نهایت افزایش تراز بازرگانی بخش کشاورزی شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند، فراهم است.
منفرد اظهار داشت: مانده تسهیلات بخش کشاورزی که در کارگروه اشتغال در سال‌های 84 تا 88 به تصویب رسیده آماده واگذاری است.
وی ادامه داد: یک شرکت برای صادرات گوجه فرنگی متقاضی شده اما مشکل زمین دارند و در صورت واگذاری زمین این شرکت در دشتی آغاز به کار می‌کند.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف آب خاطر‌نشان کرد: تلاش سازمان جهاد کشاورزی برای صرفه‌جویی در مصرف آب لبیک به ندای مقام معظم رهبری است.
منفرد گفت: تسهیلات پرونده‌های آبیاری تحت فشار که در سال گذشته با نظارت مجموعه جهاد کشاورزی و مرکز خدمات انجام شده است در یک ماه آینده تامین می‌شود و هر سطحی از آبیاری تحت فشار که نیاز باشد یارانه آن آماده است و در زمینه انتقال آب مشکل مالی نداریم.
وی با اشاره به مشکل فارغ‌التحصیلان برای فعالیت گلخانه چاهگاه دشتی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود را در این زمینه انجام داده حتی با بانک نیز گفت‌وگو کرده‌ که اگر امکان داشته باشد خود طرح به عنوان وثیقه استفاده شود زیرا چنین کاری نیز در شهرستان تنگستان انجام گرفت که امید می‌رود با تدابیری که فرماندار دشتی دارند این مشکل در این شهرستان حل شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: آینده خوبی پیش روی گلخانه‌ها در استان بوشهر وجود دارد، با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت سوخت افراد زیادی از استان‌های دیگر متقاضی گلخانه در استان هستند.
منفرد با انتقاد از بعضی مسئولان گلخانه‌ها که در حال اجاره دادن گلخانه‌ها به دیگر افراد هستند، اظهار داشت: ما باید کاری کنیم تا مشکلات آن‌ها را برطرف و حتی مشکل وثیقه آنها که می‌خواهند گلخانه را احداث کنند، تامین کنیم تا شاهد چنین اتفاقاتی در گلخانه‌های استان بوشهر نباشیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول