اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماه گذشته؛

1200 ولادت در شهرستان گناوه ثبت شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گناوه گفت: طبق آمار موجود در هشت ماه گذشته یک‌هزار و 244 ولادت و 568 آمار فوتی و همچنین 868 ازدواج داشته‌ایم.

1200 ولادت در شهرستان گناوه ثبت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد جعفری‌نسب ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان گناوه با گرامیداشت سوم دی ماه سالروز ملی ثبت احوال به رسالت‌های مهم این نهاد در ارتباط ثبت وقایع حیاتی تولد، وفات، ازدواج و طلاق اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای قوانینی چون طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها تکمیل برخی از کاستی‌هایی بوده که گاهی در زمینه ثبت وقایع حیاتی افراد اتفاق افتاده است.
وی افزود: اطلاعات موجود در دفاتر رسمی ثبت وقایع تاریخی به اجرای هرچه بهتر این طرح آماری در انحای مختلف کمک می‌کند.
رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی در شهرستان گناوه تاکید کرد: از دیگر موارد مهمی که این نهاد می‌تواند در اجرای آن نقش موثر ایفا کند ترویج اسامی نیکو و مناسب برای افراد تازه متولد شده است.
فرماندار گناوه نام نیک و اسلامی را جزئی از هویت و شخصیت مثبت افراد دانست و افزود: در کشور اسلامی ایران اقبال مردم بسمت انتخاب اسامی اهل بیت همواره خیلی بیشتر از سایر نام‌هاست و در شهرستان گناوه نیز این مهم تسری دارد.
جعفری‌نسب به بیان آمارهای سال 1390 اشاره کرد و گفت: طبق آمار موجود در هشت ماه گذشته  یک‌هزار و 244 ولادت و 568 آمار فوتی و همچنین 868 زدواج داشته‌ایم.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز به علل ثبت نشدن طلاق در شهرستان گناوه اشاره کرد و گفت: نبود دفترخانه طلاق در این شهرستان یکی از دلایل ثبت نشدن طلاق در این شهرستان است.
کیامرث صالحی‌نیا افزود: این یکی از کمبودهایی است که در این شهرستان احساس می‌شود و این واقعه در حال حاضر باید در حوزه شبانکاره و یا دشتستان ثبت شود.
وی در ادامه در مورد کارت ملی و کاربرد آرشیوهای الکترونیکی اسناد در ادارات ثبت احوال توضیحاتی ارائه کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول