اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی خبر داد:

کسب رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای توسط خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور را به خود اختصاص داده است.

کسب رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای توسط خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، غلامرضا فیروزی صبح امروز در جمع مسئولان راهنمایی و رانندگی نهبندان اظهار داشت: خراسان جنوبی توانست در هفت ماه نخست سال جاری با 41 درصد کاهش در تصادفات جاده‌ای مقام نخست در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی گفت: قانون جدید راهنمایی و رانندگی ضامن آرامش و سلامتی شهروندان است.
جانشین پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف پلیس از افزایش نرخ جریمه‌ها ایجاد انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات و حوادث است.
فیروزی خاطرنشان کرد: هیچ راننده قانون‌مداری در اجرای مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی جریمه نمی‌شود.
وی گفت: ورود تریلر در هر نقطه از نقاط شهری استان باعث نارضایتی و برهم زدن آسایش مردمی است.
جانشین پلیس راه خراسان جنوبی اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ارتقای سطح آموزشی مجموعه حمل و نقل بسیار مهم است.
فیروزی با اشاره به آغاز طرح ترافیک زمستانه از 20 آذرماه و همچنین سابقه هر ساله یخ زدگی محور نهبندان بیرجند خواستار استقرار تجهیزات مقابله با یخ‌زدگی این محور در راهداری شهر شوسف شد.
وی همچنین بر احیا و تعیین سهم عبور و مرور خودروها با استفاده از خط‌کشی محورهای شهداد، نهبندان و نهبندان زابل، احداث شانه خاکی و تعریض 25 کیلومتر ابتدای محور شهداد نهبندان، جمع‌آوری آبرو ها در محور نهبندان چاهداشی، ایجاد و استقرار سایه‌بان و تامین روشنایی پارکینگ‌های محورهای مواصلاتی این شهرستان و همچنین تعریض و کاهش نقاط حادثه‌خیز راه روستایی شوسف و ذهاب با توجه به ازدحام ترافیک در بعضی از فصول سال شد
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان شهرستان نهبندان عدم اجرای ماده 18 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و عبور و حمل نقل کامیون‌ها در سطح شهر است.
محمدعلی رجبی‌مقدم با بیان اینکه اعتبارات ملی امسال بخش راه نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش دارد، گفت: دولت در مبحث راه اقدامات مثبتی را انجام داده و تمام همت و تلاش خود را در بهبود و ارتقای شاخصه‌های راه انجام می‌دهد.
وی یادآور شد: 23 درصد اعتبارات استان به بخش راه اختصاص و هزینه می‌شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی همچنین به مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای بخش راه اشاره کرد و گفت: 146 کیلومتر بزرگراه ، 259 کیلومتر راه اصلی، 240 کیلومتر روکش آسفالت و 400 کیلومتر راه روستایی در سال 90 در حال اجرا است که امید است در طول برنامه پنجم به تدریج به بهره‌برداری برسد.
رجبی‌مقدم با اشاره به افزایش اعتبارات بخش راه تصریح کرد: اعتبار سال 90 بخش راه یک‌هزار و 114 میلیارد ریال بوده که 860 میلیارد ریال یعنی 75 درصد ملی و 257 میلیارد ریال استانی است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول