اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران:

داوری‌های اتاق بازرگانی باید به سمت داوری سازمانی حرکت کند

خبرگزاری فارس: دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران گفت: داوری‌ها باید به سمت داوری‌های سازمانی حرکت کند.

داوری‌های اتاق بازرگانی باید به سمت داوری سازمانی حرکت کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن محبی در همایش ترویج فرهنگ داوری برای حل و فصل دعاوی قضایی بخش تجارت و صنعت استان خراسان رضوی در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد اظهار داشت: با انجام چنین کاری بسیاری از مشکلات موجود بر سر راه داوری مرتفع می‌شود.
وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی قضایی تاجران و صنعت‌گران از طریق مراکز داوری نتایج مطلوب دارد، افزود: در همین راستا باید در رابطه با موضوع بسیار مهم داوری حساسیت‌های زیادی داشت.
محبی ادامه داد: حل و فصل مشکلات و دعاوی قضایی تجار و صنعت‌گران از طریق مراکز داوری اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن در کشور سبب رفع بسیاری از مشکلات مجوز در این زمینه می‌شود.
دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران با بیان این که داوری این اتاق بسیار قانونی است، خاطرنشان کرد: این نوع داوری بسیار حرفه‌ای بوده و دارای قوانین و مشخصات خاصی است.
وی با بیان این که تراز ورودی داوری در ایران هیچ شرطی ندارد، ابراز داشت: قضات در حقوق داخلی داوری دارای اختلاف نظراتی هستند.
محبی با تاکید بر این مطلب که باید به موضوع مهم داوری توجه ویژه‌ای شود، اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از تجار و بازرگانان با داشتن و انتخاب داور در مراجع قضایی با مشکلاتی مواجه هستند.
وی عنوان داشت: این کار بسیار حساس بوده که در صورت کم توجهی خسارت‌های فراوانی را به صاحب ثروت ممکن است، وارد آورد.
دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران رسیدگی به مسائل و حل و فصل دعاوی قضایی تاجران و صاحبان صنایع را موثر در رفع مشکلات و ابهامات این سری پرونده‌ها دانست و بیان داشت: در همین راستا این موضوع در مراکز داوری اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن نقش مهمی در کاهش پرونده‌ها و بررسی‌های قضایی ایفا می‌کند.
وی ابراز تاسف کرد: تجدیدنظرپذیری نظرات از جمله مشکلات داوری بین فعالان اقتصادی است.
محبی خاطر نشان کرد: این امر به دلیل عدم اشراف کامل به مباحث حقوقی و قضایی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول