اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

پرداخت 364 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان شوشتر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از تصویب طرح‌های کشاورزی شوشتر برای پرداخت تسهیلات به ارزش 364 میلیارد ریال خبر داد.

پرداخت 364 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان شوشتر
نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: هفت طرح پرواربندی گوساله و بره، سبزی خشک‌کنی، شالیکوبی، خوراک دام، کشتارگاه طیور و فرآوری آبزیان شهرستان در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شد.
وی افزود: اجرای این طرح‌ها در بخش کشاورزی و دامی شهرستان شوشتر در کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تصویب شده و به زودی برای پرداخت تسهیلات ابلاغ می‌شود.
پوررکنی افزود: این طرح‌ها با تسهیلاتی به مبلغ 364 میلیارد و 200 میلیون ریال از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان و به عاملیت بانک کشاورزی استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.
وی همچنین از آغاز برداشت محصول ماش از مزارع شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: برداشت این محصول همچنان ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه در سال‌جاری محصول ماش در شهرستان افزایش چشم‌گیری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در سال جاری افزایش 20 درصدی در محصول ماش شهرستان شوشتر پیش‌بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه محصول ماش در شهرستان شوشتر در سطح وسیعی از مزارع کشت شده است، بیان کرد: این محصول در سطح 5 هزار و 691 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کشت شده است.
پوررکنی متوسط برداشت ماش در مزارع شوشتر را در هر هکتار 800 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از سطح مذکور 45 هزار و 550 تن ماش برداشت شود که نسبت به سال زراعی گذشته حدود 20 درصد افزایش خواهد داشت.
وی به خدمات ارائه شده به ماش‌کاران اشاره کرد و افزود: توزیع 284 تن کود اوره، کودهای ریز مغذی و سموم کم خطر شیمیایی از جمله خدماتی است که این مدیریت در اختیار کشاورزان منطقه قرار داده است.
پوررکنی افزود: 3 هزار کیلوگرم بذر شبدر برسیم اصلاح شده در سطح 150 هکتار برای علوفه سال‌جاری کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود کشت فوق به 250 هکتار افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: برداشت محصول لوبیا سبز آغاز شده که این محصول در سطح 8 هزار و 250 هکتار کشت شده است.
عضو شورای اداری شوشتر با اشاره به کشت پاییزه در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: کشت محصولات پاییزه در سطح مزارع شهرستان شوشتر اعم از سیب زمینی، پیاز و گندم به صورت دیم و آبی در شوشتر آغاز شده است.
به گفته پوررکنی در کشت جدید ذرت در سطح شهرستان شوشتر ذرت دانه‌ای در بیش از 3هزار هکتار از اراضی  کاشته شده است.
وی با اشاره به کشت ذرت علوفه‌ای در شوشتر گفت: در سال جاری به میزان 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر نیز زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است.
این مقام مسئول با اشاره به توزیع ذرت علوفه‌ای در شوشتر گفت: 4 هزار و 550 تن ذرت علوفه‌ای در سال زراعی جاری به ارزش یک میلیارد و 141 میلیون ریال در راستای کمک به تولید اقتصادی دامداری‌ها تحویل دامداران شهرستان گردید.
پوررکنی حفظ کیفیت علوفه و جلوگیری از کاهش مواد مغذی و کاهش هزینه‌های تولیدات دامی با استفاده از منابع علوفه‌ای ارزان قیمت را از جمله اهداف توزیع علوفه بین دامداری‌ها ذکر کرد.
وی افزود همچنین 3 هزار و 100 قطعه نیمچه مرغ بومی به صورت رایگان بین روستاییان این شهرستان توزیع شد.
وی گفت: احیای سنت پرورش مرغ بومی، استفاده بهینه از منابع غذایی مازاد و غیر قابل مصرف موجود، افزایش جمعیت مرغ بومی، تأمین بخشی از پروتئین حیوانی مورد نیاز خانوارهای روستایی و توسعه کارهای جنبی و افزایش درآمد روستائیان از جمله اهداف توزیع نیمچه بومی است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول