اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیر جهاد کشاورزی زرند خبر داد:

پرداخت 27 میلیارد ریال خسارت بیمه کشاورزی در زرند

خبرگزاری فارس: ‌مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند از پرداخت 27 میلیارد و 310 میلیون و 768 هزار ریال خسارات بیمه کشاورزی به کشاورزان و دامداران این شهرستان خبر داد.

پرداخت 27 میلیارد ریال خسارت بیمه کشاورزی در زرند
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند،‌ سید علی امیری ظهر امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: مبلغ 25 میلیارد و 511 میلیون و 831 هزار و 772 ریال خسارت در سطح 6 هزار و 215 هکتار به بهره‌برداران پسته شامل خسارت ناشی از خشکسالی‌، پوکی و سرمازدگی محصول از صندوق بیمه کشاورزی استان کرمان پرداخت شد.
وی افزود‌: از 55 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی شهرستان زرند 7 هزار هکتار آن زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
‌امیری در مورد پرداخت خسارت به دامداران منطقه گفت: یک میلیارد و 798 میلیون و 936 هزار ریال به دامداران خسارت دیده در قالب 16 هزار و 346 ‌دام و طیور از صندوق بیمه کشاورزی استان پرداخت شد.
وی در توصیه به کشاورزان عنوان کرد: کشاورزان از تسهیلات مناسبی که دولت در این زمینه برای دل‌گرمی و رفاه حال کشاورزان در نظر گرفته، استقبال و نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.
به گزارش فارس این جلسه با حضور مدیر خدمات بیمه استان‌ کرمان، بخشداران مرکزی و یزدان‌آباد زرند و کارشناسان بخش کشاورزی بر‌گزار شد.  
همچنین امیرعباس نخعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت به خبرنگار فارس گفت: با شروع فصل پرورش ماهی تعداد 7 هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در یک باب استخر 90 مترمربعی در منطقه خبر این شهرستان رهاسازی شده است.
وی اظهار داشت: این طرح به عنوان الگویی اجرا می‌شود و با استفاده از دستگاه‌های هواده و تکنیک مکانیزاسیون امکان تولید سه تن ماهی پرورشی در متراژ فوق برای پرورش دهندگان فراهم می‌شود، اما در دوره پرورش به روش سنتی در همین متراژ بیش از یک تن ماهی استحصال نمی‌شود.
نخعی افزود: شهرستان بافت تعداد سه مزرعه فعال پرورش ماهی دارد و با روش سنتی سالانه حدود 27 تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود، اما می‌توان با روش‌های نوین و با توجه به ظرفیت بالای تولید ماهی این شهرستان میزان تولید را به 81 تن افزایش داد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول