اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز حماسه مردم آذربایجان در 8 دی 88

دانشگاه تبریز میزبان همایش بصیرت دینی و تجلی ولایت‌مداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: همزمان با سالروز حماسه مردم آذربایجان و تبریز در هشتم دی‌ماه سال 88،دانشگاه تبریز میزبان همایش بصیرت دینی و تجلی ولایت‌مداری استان است.

دانشگاه تبریز میزبان همایش بصیرت دینی و تجلی ولایت‌مداری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی که در آستانه برگزاری همایش بصیرت دینی و تجلی ولایت‌مداری به مناسبت حماسه مردم آذربایجان و تبریز در هشتم دی‌ماه سال 88 با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری برای کشور داشته که یکی از مهم‌ترین آنها را باید در آگاه ساختن مردم و تغییر نگرش آنان نسبت به جهان پیرامون در نظر داشت.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول حیات خود دارای نقاط عطف و تاریخ‌ساز متعددی بوده که از آن جمله می‌توان به 16 آذر،  15خرداد و 13 آبان اشاره کرد که قطعاً 9 دی‌ماه پس از حضور 85 درصدی مردم آگاه و بیدار کشور در انتخابات سال 88 و فتنه­‌انگیزی­های بعدی دشمنان نیز از آن جمله است به طوریکه حتی در کشورهای اروپایی که مدعی دموکراسی هستند هم شاهد چنین حضوری از مردم در انتخابات نیستیم.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به عصبانیت استکبار جهانی و صهیونیزیم نسبت به این حضور پرشور افزود: این شرکت گسترده در انتخابات نشان داد که مردم کشور ما به سرنوشت انقلاب اسلامی حساس هستند و به همین خاطر گرچه استکبار و رسانه‌های وابسته به آنها تلاش کردند تا با ایجاد یک فضای غبارآلود این حماسه بزرگ را که می‌توانست در آن شرایط یک پشتوانه بزرگ سیاسی برای کشور باشد به یک جریان تلخ تبدیل کنند، اما با حضور حماسی مردم نقشه­های شوم آنان خنثی شد.
وی با بیان اینکه در آن شرایط برای نخستین بار تمام جریانات مخالف نظام با حمایت رسانه­های بین‌المللی در یک جبهه قرار گرفته بودند، تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است زمانی که مسائل اساسی نظام مانند امنیت، تمامیت ارضی، تبعیت از مقام معظم رهبری و التزام به ولی فقیه مطرح باشد، مردم کشور ما با آن بصیرت و آگاهی که دارند هیچ‌گاه سکوت اختیار نمی­کنند و چون سیل  خروشانی در برابر توطئه­‌ها می‌ایستند.
علوی، حضور مردم را در عرصه‌های مختلف موجب تداوم حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: زمانی که در ادامه این فضای فتنه ایادی استکبار پا را فراتر نهادند و به ارزش­های اسلامی در روز عاشورای سال 88 توهین کردند، مردم به صورت خودجوش  در سراسر کشور با برپایی همایش و تظاهرات در برابر آن موضع خود را به وضوح اعلام داشتند.
رئیس دانشگاه تبریز، مهم‌ترین ویژگی این حرکت را خودجوش بودن آن دانست و افزود: این حضور گسترده مردم در صحنه بار دیگر به خوبی وحدت، یکپارچگی، بصیرت و آگاهی آنان را در برابر ترفندهای دشمنان انقلاب اسلامی نشان داد. 
علوی با اشاره به پیشگامی مردم آذربایجان و تبریز در خیزش­های اسلامی گفت: شهر تبریز در تمام برهه‌های حساس پیشگام حرکت‌های مردمی بوده و در آن شرایط خاص نیز در هشتم دی‌ماه 88 با حضوری پرشکوه پیشگام شد تا ولایت‌مداری خود را باردیگر به اثبات برساند و الگوی مردم ایران باشند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول