اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

فتنه‌گران نسبت به همراهی دشمنان با خود پاسخگو باشند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: فتنه‌گران باید نسبت به چراغ سبز غرب و همراهی منافقان و وهابیون با خود پاسخگو باشند.

فتنه‌گران نسبت به همراهی دشمنان با خود پاسخگو باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از روحانیون سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در شرایط کنونی علمای دینی دارای وظایفی هستند که با توجه به سبقه دینی نظام اسلامی اهمیت می‌یابد.
وی افزود: گام‌های زیادی توسط مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شده است و اکنون نیز وظیفه سنگینی بر عهده روحانیون در راستای پاسداری و حفظ نظام گذاشته شده است زیرا آثار انقلاب ایران روز به روز برای تمام دنیا روشن‌تر می‌شود.
استاد حوزه علمیه قم روحانیون را منادی انقلاب دانست و تصریح کرد: دین اسلام پاسخگوی تمام نیازهای انسان است بنابراین تحلیل ما از این نظام باید در راستای شناساندن اسلام به مردم جهان باشد.
وی گفت: انقلاب ایران دارای سه رکن اساسی اسلام، ‌مردم و ولایت‌فقیه است بنابراین با توجه به تبلیغات سوء دشمنان بر ضد اسلام و انقلاب باید اسلام را به طور صحیح به همه جهانیان شناساند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام دارای معارف بسیاری است، افزود: معارف اعتقادی و عبادی از نخستین مفاهیم اسلام هستند و پس از آن معارف اخلاقی فصل مهم دیگری از اسلام را تشکیل می‌دهد که کتاب‌های زیادی نیز در این زمینه به رشته تحریر در آمده است.
این مرجع تقلید با اشاره به معارف اقتصادی و اجتماعی اسلام خاطر نشان کرد: آنچه اکنون در غرب روی داده مربوط به مشکلات اقتصادی است و موجب حرکت مردم شده است در حالی که اسلام در همه جهات پاسخگوی نیازهای مردم است.
وی معاشرت و آداب اجتماعی را یکی دیگر از معارف اسلام دانست و گفت: معارف فرهنگی و چگونگی علم‌آموزی نیز از جمله مفاهیمی هستند که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته‌اند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه معارف حکومتی و قضایی نیز از معارف اسلامی تلقی می‌شوند ابراز کرد: مسلمانان علاوه بر این معارف‌، جهاد را نیز در نظر داشته باشند زیرا جهاد در راه خدا هم از معارفی است که اسلام به آن توجه دارد ضمن اینکه سیاست نیز باید مد نظر قرار داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر تقویت قلم و ادبیات در میان قشر روحانی جامعه افزود: این موارد موجب بیان بهتر مسائل و تبلیغ صحیح دین خواهد شد و به این ترتیب می‌توان وظایف را به بهترین نحو انجام داد.
وی با بیان ایام‌الله به یکدیگر مرتبط هستند، گفت: بعثت‌ پیامبر اسلام(ص) و عید غدیر از ایام‌الله هستند و نباید هیچ‌گاه فراموش شوند و زمانی که دشمنان بر ضد این مسائل قیام کردند واقعه عاشورا روی می‌دهد و حفظ این فرهنگ موجب زمینه‌سازی برای قیام نهایی امام زمان(عج) می‌شود.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حماسه 9 دی‌ماه خاطر نشان کرد: دشمنان تلاش زیادی برای به انحراف کشیدن انقلاب ایران انجام دادند بنابراین ضروری است که برکات نظام اسلامی را به طرز صحیح معرفی کرده و موضع‌گیری دشمنان را تبیین کنیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه سونامی انقلاب ایران، دشمنان اسلام را به زیر کشید افزود: یکی از نقشه‌های آنها برای مقابله با این انقلاب، فتنه سال 88 بود و این مسئله به قدری اهمیت دارد که واژه فتنه بیش از 30 بار در قرآن ذکر شده و از مسلمانان خواسته شده است که در مقابل این مسئله خاموش نباشند.
وی فتنه را ساماندهی و اختلاط حق و باطل با یکدیگر دانست و تصریح کرد: اهل بصیرت فتنه را می‌شناسند به همین دلیل رهبر انقلاب بر روی بصیرت تاکید زیادی دارند زیرا این امر موجب شناخت حق از باطل می‌شود در حالی که دشمنان با شعارهای فریبنده سعی در انحراف افکار عمومی دارند.
آیت‌الله نوری همدانی افزود: به فرمایش حضرت علی(ع) چنانچه حق به صورت واضح گفته شود، هیچ‌گاه فتنه روی نخواهد داد اما دشمنان حق و باطل را با هم بیان کرده و فتنه را به وجود می‌آورند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به آغاز تمام حرکت‌های اسلامی با الهام از واقعه عاشورا گفت: امام خمینی(ره) نیز عاشورا را الگوی مردم ایران معرفی می‌کردند به همین دلیل دشمنان در فتنه 88 سعی داشتند که عاشورای حسینی را کم‌رنگ جلوه دهند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از شعارهای فتنه‌گران بر ضد مردم غزه و لبنان بود و نیز بر جمهوری ایرانی تاکید می‌کردند در حالی که تمام تلاش ما برای اسلامی کردن نظام بود.
آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه فتنه‌گران باید به این مسائل پاسخ دهند افزود: دشمنان به این اقدام آنها چراغ سبز نشان دادند و منافقان و وهابیون نیز آنها را همراهی کردند بنابراین باید در این موارد نیز پاسخگو باشند.
این مرجع تقلید ولایت‌فقیه را موجب پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و ابزار کرد: سکان‌داری نظام اسلامی امر مهمی است که به دست رهبر معظم انقلاب انجام گرفته است بنابراین باید در مواردی چون بروز فتنه‌ها به راهنمایی و هدایت مردم پرداخت و ولی‌فقیه را یاری کرد.
انتهای پیام/م20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول