اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

مبلغان دینی فرهنگ شهروندی را گسترش دهند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان گفت: گسترش فرهنگ شهروندی باید توسط مبلغان دینی انجام شود.

مبلغان دینی فرهنگ شهروندی را گسترش دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری بعد از ظهر امروز در جشنواره شهروند برگزیده گیلان احیای برنامه‌های فرهنگی به منظور ارتقای جایگاه شهروندی را موثر عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی در ارتقای جایگاه شهروندی در جامعه کم رنگ شده و نیاز به احیای دوباره دارد.
وی تعاون و همکاری در امور اجتماعی را بسیار مهم خواند و افزود: بزرگان دین ما برای همکاری و کمک به دیگران حج مستحبی را ترک می‌کردند.
یاری جایگاه عرصه فعالیت‌های اجتماعی را بسیار والا دانست و تصریح کرد: بعضی از انسان‌ها خود را برای نجات دیگران به مخاطره می‌اندازند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خوبی را ایجاد کننده آرامش در جامعه نامید و ابراز داشت: ترویج خوبی و بسط فرهنگ همکاری موجب ایجاد آرامش در جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد آرامش در تحمل سختی‌ها تاثیرگذار است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.
یاری خواستار گسترش فرهنگ شهروندی توسط مبلغان از نگاه دینی و انسانی شد و خاطر نشان کرد: اسلام برای کمک به دیگران تاکید بسیار کرده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان جهاد، ایثارگری و از خود گذشتی را از واژه‌هایی برشمرد که برای کمک به دیگران استفاده می‌شود و بیان داشت: تنها خداوند می‌تواند پاداش کمک کنندگان به دیگران را بدهد.
وی بر ارتقای جایگاه حقوق شهروندی در مساجد، هیئت‌های مذهبی، مبلغان دینی و تریبون‌های نماز جمعه تاکید کرد و اذعان داشت: تمام افراد جامعه باید نسبت به مسائل اجتماعی احساس وظیفه کنند.
یاری پلیس را نماد نظم در جامعه توصیف کرد و یادآور شد: نظم را مردم در جامعه پیاده می‌کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شهروندانی که جان خود را برای کمک به دیگران از دست می‌دهند، تصریح کرد: لذت این امر زمانی قابل درک است که همگانی شود و در تمام افراد جامعه این ظرفیت به‌ وجود آید.
وی ایجاد انگیزه را مهم‌ترین رمز موفقیت انسان معرفی کرد و افزود: ایجاد انگیزه موجب افزایش تلاش، تعاون، همکاری و موفقیت در افراد می‌شود.
یاری با بیان اینکه شهروند خوب کسی است که معیارهای اخلاقی را بپذیرد، خاطر نشان کرد: فرصت خوب اندیشیدن، کنترل منطقی احساس و احترام به حقوق دیگران از جمله شاخصه‌های یک شهروند خوب است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان پذیرفتن معیارها و میزان‌های صحیح اخلاقی، همکاری و تبادل نظر با دیگران، فعالیت کردن برای دستیابی به اهداف جمعی و گروهی، قانون‌مداری، پایبندی به آداب و رسوم رایج در فضای شهر و حفظ و ایجاد تعامل بین مردم به صورتی که تمام جامعه در این تعامل بتوانند شریک باشند، را از دیگر شاخصه‌های یک شهروند خوب عنوان کرد.
در این مراسم از 9 شهروند گیلانی در ایفای وظایف در راستای ارتقای امنیت اجتماعی تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول