اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی،؛

میزان اهدای خون 13 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: میزان اهدای خون در آذربایجان غربی امسال با مقایسه به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.

میزان اهدای خون 13 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه امیر اولیایی رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات این سازمان تشکیل شد، اظهار داشت: در 9 ماه سال جاری با مقایسه مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون توسط مردم خیر نوع‌دوست استان افزایش یافته است پس این امر در سایه همکاری و  اطلاع‌رسانی دقیق توسط مبادی مختلف از جمله رسانه‌ها محقق شده است.
وی با بیان اینکه میزان مراجعه برای اهدای خون افزایش یافته است، تصریح کرد: 9 ماه سال گذشته حدود 51 هزار نفر برای اهدای خون به سازمان مراجعه کردند در حالی که 9 ماهه سال جاری بیش از 58 هزار نفر برای اهدای خون به سازمان آمده‌اند.
این مسئول خاطر نشان کرد: 9 ماه سال گذشته حدود 41 هزار و 400 واحد خون و در مدت مشابه سال جاری نیز 47 هزار و 600 واحد خون توسط مردم اهدا شد که این آمار نشان‌دهنده افزایش میزان اهدای خون در مناطق مختلف استان است.
وی یادآوری کرد: میزان اهدای خون در شاخص اهدای مستمر سال 89 در مقایسه با سال 88 حدود 47 درصد افزایش یافت به طوری که سازمان انتقال خون آذربایجان غربی در این زمینه واجد رتبه برتر شد همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز حدود 50 درصد رشد شاهد شویم.
اولیایی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت سازمان برای کسب مجوز تولید و عرضه دارو  از پلاسما اشاره کرد و گفت: مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان در طول چند سال گذشته توسط مسئولان کشوری و شرکت‌های معتبر جهانی مورد بازرسی قرار گرفت از این رو به دلیل موفقیت در خدمت‌رسانی مطلوب موفق به کسب این مجوز شد.
وی ادامه داد: شرکت پالایش و پژوهش سازمان انتقال خون کشور متولی این امر است به طوری که سه محموله پلاسما برای ارسال به تهران در راستای تولید دارو آماده شده است که بعد از سپری شدن مراحل قانونی و کسب مجوزهای مورد نیاز نسبت به صدور آن اقدام خواهد شد.
رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی در برشماری مشکلات سازمان برای توسعه خدمات به شهروندان گفت: آذربایجان غربی یکی از استان‌های طولی و پهناور کشور قلمداد می‌شود همچنین با سازمان مرکزی در پایتخت فاصله زیادی داریم از طرف دیگر مطرح بودن مباحثی مانند توریسم‌درمانی، کمبود نیروی انسانی و هزینه‌بر بودن آزمایش‌های تأیید سلامت خون از جمله چالش‌های این سازمان محسوب می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان از حیث تأمین اعتبار در رفع شدن این قبیل مسائل گام‌های اساسی برداشته شود.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول