اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی خبر داد

تصویب 980 میلیون تومان اعتبار فرهنگی برای حوزه هنری خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اعتبارات شاخص‌های فرهنگی سفر رئیس جمهور به این استان گفت: از این محل مبلغ 980 میلیون تومان به مجموعه حوزه هنری خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کرده است.

تصویب 980 میلیون تومان اعتبار فرهنگی برای حوزه هنری خراسان‌جنوبی
مهدی حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه برگزاری سوگواره 72 راوی آسمان که دی‌ماه صورت می‌گیرد می‌تواند فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان باشد، اظهار داشت: این سوگواره در سومین سال برگزاری خود برای نخستین بار به صورت ملی برگزار می‌شود.
وی به افق طراحی شده برای این سوگواره در سطح ملی اشاره کرد و گفت: افقی که ما برای سال‌های آتی تعریف کردیم این است که بخشی از آثار قابل عرضه را در بخشی از کشورهای همسایه برای عاشورای سال آینده به نمایش درآوریم.
مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: به‌عنوان مثال یک گروه تعزیه از خراسان‌رضوی برای اجرای نمایش به کشور افغانستان رفتند که با استقبال پرشکوه مردم این کشور مسلمان مواجه شدند.
حبیبی تصریح کرد: بیش از 8 هزار اثر به این سوگواره ارسال شده است که رقم بی‌نظیری است و نشاندهنده استقبال بی‌نظیر هنرمندان در بخش‌های عکس، فیلم، گرافیک و پوستر است که یکی از دلایل این موفقیت تبلیغات بسیار زیادی بود که حوزه هنری استان در سطح کشور انجام داده بود.
وی ادامه داد: علاوه بر کمیت آثار ارسالی به دبیرخانه این سوگواره از نظر کیفیت نیز آثار ارسالی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و قرار است آثار منتخب به صورت DVD در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
مدیرحوزه هنری خراسان‌جنوبی به موقعیت این سوگواره در سطح برنامه‌های فرهنگی حوزه عاشورا در کشور اشاره کرد و گفت: حجم آثار ارسالی به این سوگواره تا حدودی می‌تواند نشان دهنده جایگاه آن باشد.
حبیبی ادامه داد: حجم آثار ارسالی به این سوگواره چندین برابر سوگواره پوسترهای عاشورایی که در تهران برای ششمین سال برگزار می‌شود، است.
 
*تصویب 980 میلیون تومان اعتبار فرهنگی برای حوزه هنری استان
وی به اعتبارات شاخص‌های فرهنگی سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و اظهار داشت: از این محل مبلغ 980 میلیون تومان به مجموعه حوزه هنری خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کرده که تاکنون 30 درصد این مبلغ جذب شده است.
مدیرحوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری این سوگواره در خراسان‌جنوبی از هیچ اعتبار ملی برخوردار نبوده است، افزود: کل اعتبار موردنیاز از محل اعتبارات حوزه هنری استان تأمین شده است.
حبیبی ادامه داد: ما امسال 17 طرح فرهنگی را به کارگروه فرهنگی استان پیشنهاد دادیم که دو طرح آن تصویب شد.
وی از حضور 100 مهمان خارج از استان در طول برگزاری سوگواره 72 راوی آسمان در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های جانبی بسیار زیادی برای طول برگزاری سوگواره پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول