اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

میراث فرهنگی به توسعه سنتی سرعین اعتراض دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سازمان میراث فرهنگی به توسعه شهر سرعین به صورت سنتی اعتراض دارد که با جلوگیری از این گونه فعالیت‌ها در نظر داریم با رویکرد جدید مبتنی بر گردشگری این شهر را توسعه دهیم.

میراث فرهنگی به توسعه سنتی سرعین اعتراض دارد
بهروز ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سرعین قطب مهم گردشگری و توریستی استان اردبیل است که سازمان میراث فرهنگی توانسته از ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان به صورت مدرن به نفع استان استفاده کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه درحال حاضر منابع توریستی در سرعین به صورت سنتی اداره می‌شود، افزود: ما انتظار داریم شهر سرعین به عنوان منطقه ویژه گردشگری تصویب شود که این امر جز با همت نمایندگان مجلس غیرممکن است.
ندایی از تدوین طرح جامع شهر سرعین با رویکرد گردشگری خبر داد و گفت:‌برنامه سازمان بر این محور استوار است تا آب‌های گرم سرعین از داخل شهر به خارج انتقال داده شده و به صورت کاملاً مدرن احیا و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه برای جذب گردشگران خارجی باید بستر لازم این کار در شهر سرعین فراهم شود، خاطرنشان کرد: یک بخش از این نارسایی‌ها به نبود مدیریت صحیح شهری بازمی‌گردد که در حوزه تراکم و ایجاد پارکینگ‌ها مثبت عمل نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و تسهیلات ارائه شده به این سرمایه‌گذاران اشاره کرد و ابراز داشت: در بخش صدور مجوز سرمایه‌گذاری هیچ گونه مشکلی نداریم به طوری که به محض ورود سرمایه‌گذاران به استان و صدور موافقت‌نامه اصولی مجوز آن صادر می‌شود.
ندایی مهم‌ترین مشکلات این حوزه را کمبود منابع مالی در بانک‌ها دانست و اظهار داشت:‌ روند اعطای تسهیلات بانکی به این گونه سرمایه‌گذاران کند است که لازم است در این خصوص نیز تحرکاتی انجام شود.
انتهای پیام/صا30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول