اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

مخالفت مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با خروج دام از شهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با انتقاد از طرح خروج دام از محدوده شهری در حالی که زیر ساخت‌های لازم در اختیار دامداران نیست، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.

مخالفت مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با خروج دام از شهر
غلامرضا قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر، با اشاره به وضعیت کشتار دام در شرق مازندران که ناشی از بی‌تدبیری در تعطیلی تنها کشتارگاه بهشهر بود، گفت: تعطیلی کشتارگاه سنتی بهشهر زمانی اتفاق افتاد که کشتارگاه دیگری در شرق مازندران نداشتیم و هم‌اکنون کشتارهای این منطقه در جویبار انجام و به شهرستان منتقل می‌شوند.
وی تصریح کرد: به‌دلیل همین بی‌تدبیری‌های صورت گرفته اکنون با کشتار غیرمجاز دام در شهرستان روبه‌رو هستیم.
عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهشهر در ادامه با اشاره به تصمیم کارگروه سلامت مبنی بر خروج دام از محدوده شهری، بیان داشت: اگر این کار هم مانند تعطیلی کشتارگاه بدون در نظر گرفتن تبعات انجام شود نتیجه‌ای جزء کمبود شیر، دام شیری و گوشت قرمز همچنین کاهش اشتغال و افزایش شغل‌های کاذب نخواهد داشت.
قنبری بدون اشاره به تعداد بهره‌برداران دام در محدوده شهری، خاطرنشان کرد: زمانی که این دامداران فعالیت می‌کردند واحد دامی آنها به نوعی خارج از محدوده شهر بود و اکنون با پیشرفت شهرنشینی و ساخت و سازها مواجه هستیم و خروج دامداری‌ها از محدوده شهر منوط به در اختیار گذاشتن زیرساخت‌های مناسب برای دامداران در حریم شهر است.
وی ادامه داد: با توجه به ده‌ها هزار هکتار از اراضی بانک زمین در شهرستان، از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که حداقل 200 هکتار از این زمین‌ها را در اختیار دامداران قرار دهند تا بتوانیم دامداری‌های محدوده شهر را در مجموعه‌ای با عنوان مجتمع دامپروری گردهم آوریم.
قنبری به صراحت مخالفت شدید خود را با جمع‌آوری دامداری‌های سطح شهر قبل از هرگونه طرح و زیرساخت مناسب برای دامداران اعلام و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم پس از فراهم کردن خواسته‌های بهره‌برداران، دامداری‌ها را از محیط شهری دور کنیم.
این مسئول در پایان اذعان داشت: هم‌اکنون240 هزار رأس دام سبک و 38 هزار دام سنگین در بهشهر وجود دارد که توسط 3 هزار و 400 بهره‌بردار نگهداری می‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول