اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل

ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی یک هزار و 100 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ارزش ناخالص تولید سالانه بخش کشاورزی در استان اردبیل بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان است.

ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی یک هزار و 100 میلیارد تومان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه زیربنایی و تاسیسات آب و خاک اردبیل اظهار داشت: این تولید ناخالص سال به سال در حال افزایش است به گونه‌ای که اردبیل هم اکنون جایگاه مستحکمی را در تولید بخش زراعی، باغی و دامی در کشور به دست آورده است.
وی با یادآوری اینکه یکی از مولفه‌های توسعه استان اردبیل بخش کشاورزی و توجه به افزایش تولیدات در این عرصه است تصریح کرد: هم اکنون استان اردبیل چهار درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
این مسئول اضافه کرد: در این استان سالانه بیش از 5 میلیون تن محصولات متنوع زراعی و باغی تولید می‌شود که این روند با توسعه اراضی آبی روبه رشد است.
عبدایمانی از تولید 100 درصد چغندر بذری کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: همچنین 100 درصد سورگوم بذری و بیش از 92 درصد ذرت بذری کشور نیز در استان اردبیل تولید می‌شود.
وی به قابلیت‌های ویژه بخش کشاورزی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با استفاده از فناوری کشت و تولید دو میلیون عدد غده مینی تیوبر سیب زمینی استان اردبیل به عنوان پرچمدار تولید بذر سیب زمینی کشور شناخته می‌شود.
عبدایمانی اضافه کرد: استان اردبیل در تولید سیب‌زمینی رتبه اول، پرورش گاومیش رتبه دوم، تولید سویا رتبه دوم، تولید چغندرقند رتبه پنجم، تولید عسل رتبه چهارم، تولید حبوبات رتبه هفتم و تولید گندم و جو نیز رتبه هفتم کشوری را دارا می‌باشد.
وی به تولید 830 هزار تن سیب‌زمینی در سال زراعی گذشته در استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: 190 هزار تن از این میزان نیاز داخلی استان و 650 هزار تن مازاد بر نیاز می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید و توزیع 27 هزار تن بذر گنم و جو به صورت گواهی شده در سطح مزارع استان اردبیل خبر داد و گفت: تولید دانه‌های روغنی استان در سال زراعی جاری از افزایش 118 درصدی نسبت به سال زراعی گذشته برخوردار شده است.
عبدایمانی در ادامه با اشاره به میزان تولیدات باغی استان از استحصال 125 هزار تن سیب درختی در سال زراعی گذشته خبر داد و افزود: سیستم پایش سرما در باغات استان در حال نصب بوده و با هماهنگی‌های انجام گرفته با هواشناسی در نظر داریم سیستم هشدار سرمازدگی را در باغات استان فعال نماییم.
وی در پایان گفت: سطح باغات استان از 36 هزار هکتار به 45 هزار هکتار و تولید نهال یک میلیون و 300 هزار اصله افزایش یافته که پیش‌بینی می‌شود میزان تولیدات باغی استان به 412 هزار تن افزایش یابد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول