اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان زنجان خبر داد

برگزاری نقد کتب دفاع مقدس در جمع هنرمندان زنجانی

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: طی 9 ماه سال جاری نقد و بررسی کتاب‌های مرتبط با موضوعات دفاع مقدس با حضور هنرمندان جوان و به همت واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.

برگزاری نقد کتب دفاع مقدس در جمع هنرمندان زنجانی
غلامحسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برگزاری شب شعر و خاطره را طی 9 ماه سال جاری از جمله اقدامات دیگر واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان زنجان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه دفتر مطالعات و ادبیات پایداری از سال گذشته با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه هنری استان زنجان فعالیت خود را به صورت مستقل و مستمر آغاز کرده است، خاطر نشان کرد: موضوع انقلاب و تاریخ از مهم‌ترین اولویت‌های این واحد به شمار می‌رود.
رئیس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان زنجان طی 9 ماه سال جاری با بازخوانی روایات و خاطرات مغفول مانده از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به جمع‌آوری خاطرات، تاریخ شفاهی و خلق تولیدات فرهنگی در سطح وسیع پرداخته است.
وی با اشاره به نشست تخصصی نقد کتاب "جای خالی آفتابگردان‌ها" با حضور راضیه تجار نویسنده این مجموعه در استان زنجان اضافه کرد: این نشست با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان جوان استان در محل سالن فرهنگ و هنر شهید آوینی برگزار شد.
نظری هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را آشنا نمودن هنرمندان و نسل جدید با کتب ادبیات دفاع مقدس و چگونگی نگارش آن‌ها دانست و ادامه داد: جمع‌آوری و چاپ اشعار و نوشته‌های هنرمندان جوان حوزه هنری استان زنجان با موضوعات ادبیات پایداری از جمله اقدامات دیگر واحد ادبیات پایداری و مقاومت طی 9 ماه سال جاری محسوب می‌شود.
وی همچنین به برگزاری شب شعر و خاطره توسط واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان زنجان در طول 9 ماه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه‌ها به مناسبت‌های مختلفی چون هفته دفاع مقدس، یادواره شهدا و ... در سینما بهمن زنجان برگزار شده است.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به خاطره‌گویی سردار مرادی در شب خاطره اظهار داشت: اجرای زنده موسیقی آیینی و شعرخوانی شاعران جوان استان زنجان از جمله برنامه‌های متنوع شب خاطره است.
وی با اشاره به برگزاری کنگره شعر منطقه‌ای حضرت ابوالفضل (ع) با حضور شاعرانی از شمال‌غرب در استان زنجان خاطر نشان کرد: در این کنگره شاعرانی برجسته از استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، همدان، کردستان، البرز، قم، آذربایجان غربی و شرقی به شعرخوانی پرداختند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول