اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد

برگزاری آموزش حقوق شهروندی در اداره‌های گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از برگزاری آموزش حقوق شهروندی در سطح اداره‌ها و سازمان‌های این استان خبر داد.

برگزاری آموزش حقوق شهروندی در اداره‌های گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوطالب اصغری عصر سه‌شنبه در انجمن علمی حقوق شهروندی شجره طیبه صالحان سازمان بسیج حقوقدانان استان اظهار داشت: طرح آموزش حقوق شهروندی در راستای ارتقای سطح دانش حقوقی کارکنان دولت با هدف تکریم ارباب رجوع در سطح اداره‌ها و سازمان‌های گیلان برگزار می‌شود.
وی بحث حقوق شهروندی و رعایت آن در بعد حاکمیتی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ایجاد تعامل و هماهنگی با جامعه هدف و همچنین استفاده از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل آنها در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف سازمان بسیج حقوقدانان گیلان است.
اصغری تشکیل انجمن‌های علمی گروه‌های مختلف حقوق جزایی، عمومی و بین‌الملل در قالب طرح شجره طیبه صالحان را از اولویت‌های سازمان بسیج حقوقدانان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر 12 کانون بسیج حقوقدانان در شهرستان‌های مختلف گیلان فعال است.
وی ایجاد تفکر بسیجی در جامعه هدف را یکی دیگر از اهداف این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: اعتقاد داریم هر جا تفکر بسیجی حاکم باشد قانون‌گریزی جای خود را به قانون‌مندی می‌دهد و ناهنجاری‌های مختلف با حاکمیت روحیه بسیجی برطرف می‌شود.  
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان به آموزش 2 هزار و 800 نفر در زمینه حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: سال گذشته مشاوره حقوقی رایگان با استفاده از وکلای بسیجی عضو این سازمان برای شهروندان انجام شد.
وی رشد آگاهی حقوقی شهروندان در پیشگیری از وقوع جرم را تاثیرگذار خواند و اذعان کرد: نخبه‌پروری و شناسایی استعدادهای درخشان حقوقدانان از دیگر اهداف این سازمان است.
اصغری از ایجاد کانون حقوقدانان بسیجی در شهرستان‌های گیلان خبر داد و بیان داشت: کانون حقوقدانان بسیجی برای برطرف کردن مشکلات و در راستای گسترش شعبه‌های سازمان بسیج حقوقدانان در شهرستان‌ها دایر می‌شود. 
وی استفاده از حقوقدانان متخصص در کانون حقوقدانان شهرستان‌ها را از جمله مزایای این مراکز عنوان کرد.
این مسئول کمک به اسلامی شدن حوزه قضا و وکالت را از دیگر اهداف این سازمان ذکر کرد و یادآور شد: شناسایی مشکلات و معضلات حقوقی هر استان از اهداف این سازمان است.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول