اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی خبر داد

وجود 125 هزار مشترک آب و فاضلاب در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی از وجود 125 هزار مشترک آب و فاضلاب در این استان خبر داد.

وجود 125 هزار مشترک آب و فاضلاب در خراسان‌جنوبی
سیدمجتبی عراقی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی 19 شهر این استان را زیر پوشش شبکه‌ای خود قرار داده است، اظهار داشت: هم‌چنین چهار شهر جدید نیز در آستانه تحویل به این مجموعه است.

وی تصریح کرد: پس از گذشت شش سال از تأسیس این شرکت در خراسان‌جنوبی امروز تمامی مشترکان زیرپوشش آب‌رسانی 24 ساعته و چهار شهر این استان نیز از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی افزود: همچنین در چهار شهر بیرجند، فردوس، قاینات و سربیشه نیز عملیات جمع‌آوری فاضلاب انجام شده است و این سیستم فعال است.

عراقی‌زاده اجرای شبکه آب و فاضلاب را یکی از طرح‌های تاثیرگذار در مجموعه شهرها دانست و گفت:‌ براساس اعتبارات اختصاص پیدا کرده سالانه قسمتی از این پروژه‌ها را به انجام می‌رسانیم تا در همه شهرهای استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: سالانه بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم که در حال حاضر در قالب 30 طرح در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی به ذخایر آبی استان اشاره کرد و گفت:‌ امروز به ازای هر مشترک 0.84 مترمکعب حجم مخازن است که این رقم پیش از این 0.33 مترمکعب بوده و رشد 2.5 برابری طی سال‌های اخیر داشته است.

عراقی‌زاده اظهار داشت: طول شبکه‌های آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی ‌‌هزار و 460 کیلومتر است همچنین ظرفیت مخازن استان ما از 10 هزار  مترمکعب امروز به 94 هزار مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

 

*275 کیلومتر طول شبکه فاضلاب بیرجند

وی تصریح کرد: در شهر بیرجند بالغ بر 275 کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که این شبکه در حال گسترش برای پوشش همه جمعیت شهری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: خراسان‌جنوبی به لحاظ امکانات مالی جزو استان‌های کم‌برخوردار است اما، به لحاظ مدیریت نیروی انسانی در سطح کشور سرآمد است و از این نظر هیچ کمبودی ندارد.

عراقی‌زاده از مردم استان خواست که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا در تابستان وضعیت منابع آبی استان با مشکل مواجه نشود چرا که میزان بارندگی در استان کم است و خراسان‌جنوبی کمترین میزان بارندگی کشور را دارد.

وی به تاریخچه تشکیل شرکت آب و فاضلاب در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سال 69 طرحی در مجلس مبنی بر تشکیل شرکت آب و فاضلاب تصویب شد و بر این اساس شرکت‌هایی تشکیل شدند که مسئولیت توزیع و مصرف آب شهری را برعهده داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی اظهار داشت: بحث مدیریت بر منابع آبی در سطح کشور به صورت کاملا علمی انجام می‌شود تا میزان هدررفت آب در شبکه‌های توزیع کشور کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول