اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو خبر داد

تشدید برخورد با قاچاقچیان کالا در مرزهای ماکو

خبرگزاری فارس: فرماندار ماکو گفت: مسئولان عزم جدی برای مقابله با قاچاقچیان و برخورد شدید با آنها را دارند.

تشدید برخورد با قاچاقچیان کالا در مرزهای ماکو
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمید احمدیان ظهر امروز در نشست بررسی قاچاق کالا و ارز شهرستان ماکو اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز یکی از معضلات مهم و مختل کننده بخش اقتصادی است از این رو برخورد شدید با قاچاق در دستور کار مسئولان این شهرستان قرار داد.

وی با اشاره به آمار قاچاق در دو ماه گذشته افزود: در این مدت 145هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی و گمرک بازرگان در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: 124 هزار پاکت انواع سیگار خارجی، 31 هزار دست انواع لباس خارجی، 79 دستگاه گیرنده ماهواره، 9 قبضه اسلحه شکاری و 450 بطری مشروبات الکلی در این مدت از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است و در زمینه قاچاق ارز نیز 75 هزار دلار و 40 هزار و 500 یورو از قاچاقچیان به دست آمده است.

احمدیان اضافه کرد: در این زمینه 306 نفر به عنوان متهم دستگیر و 232 دستگاه خودرو توقیف و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

این مسئول با تاکید بر اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها سبب ایجاد امنیت پایدار در منطقه، اشتغال و رونق کارگاه‌های تولیدی در استان به ویژه این منطقه مرزی می‌شود.

احمدیان با اشاره به نقش مرزنشینان در امنیت منطقه اضافه کرد: در تلاش هستیم با اجرای مطلوب و اصولی طرح‌های کنترلی، در راستای ارتقای امنیت مرزی کاهش و به دنبال آن ریشه‌کنی قاچاق در مرزهای شهرستان ماکو گام برداریم.

وی ادامه داد: مرزبانان و مرزنشینان می‌توانند با اتحاد و همکاری همدیگر عامل مهمی برای جلوگیری از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در مرزهای جمهوری اسلامی ایران باشند.

فرماندار ماکو خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در مرزهای این شهرستان از نظر امنیتی مشکلی وجود ندارد و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی با هوشیاری کامل تمام منطقه را در کنترل خود دارند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول