اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

عمل به قرآن در جامعه پویایی ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: عمل به قرآن در جامعه پویایی‌ ایجاد خواهد کرد چرا که قرآن سرمنشاء تمام خوبی‌ها است.

عمل به قرآن در جامعه پویایی ایجاد می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌مقدم در همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی استان که ظهر امروز با حضور جمعی از قاریان‌، حافظان و برگزیدگان قرآن کریم در مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار شد، اظهار کرد: انس با قرآن جامعه‌ای سالم به وجود خواهد آورد چرا که قرآن سرمنشاء همه خوبی‌ها است‌.
وی افزود: براساس فرموده مقام معظم رهبری همه باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنیم تا شاهد تکامل هر چه بیشتر جامعه در سایه قرآن باشیم.
حسینی‌مقدم با بیان اینکه عمل به قرآن در جامعه پویایی‌ ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: مردم قبل از انقلاب توانستند با تأسی از قرآن رژیم شاه را نابود کنند و در مقابل استکبار بایستند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار کرد: قرآن فریاد حقیقت هستی‌، عصاره جهان و واقعیت محض است‌، لذا توجه و دقت در آیات آن انسان را متحول کرده و می‌تواند جامعه را به سوی تکامل هدایت کند‌.
آیت‌الله حسن ممدوحی تصریح کرد: خواندن قرآن کافی نیست‌ لذا باید با تدبر در آیات زندگی خود را با آن تطابق داد و به قرآن عمل کرد.
وی با اشاره به مقام امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) افزود: حقیقت قرآن امام علی (ع) است و در واقع می‌توان گفت قرآن متن وجود مولاست‌.
ممدوحی ادامه داد: امام علی (ع) تمام وجودش قرآن بود.
وی افزود: در روز قیامت به اندازه تدبر در قرآن درجات بهشت ارتقا می‌یابد که توجه به این نکته نشان دهنده اهمیت این موضوع است.
یکی از اساتید حوزه علمیه نیز در این همایش اظهار کرد: پروردگار متعال قرآن را قول ثقیل عنوان می‌کند چراکه محتوای قرآن‌، اخلاق الهی اسلامی است و براساس حکمت‌، عدالت و حق بوده که عمل به آن بسیار مهم است و در واقع قرار گرفتن در پرتو قرآن کریم انسان را از جهالت و بدی دور خواهد کرد.
حجت‌الاسلام سیداحمد فاطمی تصریح کرد: درست اندیشیدن‌ در قرآن باعث هدایت انسان است و تدبر در آن انسان را از رذائل اخلاقی منزه کرده و به فضائل اخلاقی مزین می‌کند.
وی گفت: قرآن کریم به عنوان حبل‌ المتین وسیله‌ای برای ساختن یک انسان کامل است‌.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بعد ساده قرآن، قرائت آن است و لایه‌های عمیق آن مسائل اخلاقی و عملی است‌، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در بعد فرهنگی قرآن کریم بر آموزش‌های اخلاقی و عملی تأکید فراوانی دارد و همه ما باید در این زمینه تلاش خود را به کار گیریم. 
گفتنی است؛ در پایان این همایش از برگزیدگان قرآنی استان کرمانشاه و پنج پیشکسوت قرآنی با اهدای جوایز و لوح،‌ تقدیر شد.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول