اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور خبر داد:

صدور کارت اهدای عضو برای بیش از 1000 نفر در نیشابور

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور از صدور کارت اهدای عضو برای هزار و 312 نفر در این شهرستان خبر داد.

صدور کارت اهدای عضو برای بیش از 1000 نفر در نیشابور
غلامعلی عابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: در سال 90 تعداد 735 نفر، در شش‌ ماهه اول سال‌جاری تعداد 385 نفر و در سه ‌ماهه سوم امسال 192 نفر اعلام آمادگی برای انجام این عمل خداپسندانه کرده‌اند.
وی افزود: 81 درصد متقاضیان اهدای عضو گروه سنی جوان و باقی میان‌سال هستند.
به گفته وی، در میان افراد متقاضی اهدای عضو، یک زوج و تمام اعضای یک خانواده چهار نفری وجود دارند.
مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور، شرایط لازم برای عضویت در خانواده اهداکنندگان عضو را نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، ابتلا نداشتن به بیماری‌های سرطان، انواع هپاتیت و ایدز دانست.
عابدینی از افراد متمایل به عضویت در خانواده‌ اهداکنندگان عضو درخواست کرد یک برگ کپی از صفحه اول شناسنامه، دو قطعه عکس به انضمام برگ اطلاعات درخواستی را تحویل این اداره و یا انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیشابور دهند.
وی توضیح داد: زمانی که بیماری دچار مرگ مغزی شود و تیم پزشکی تأیید مرگ مغزی کرد در واحد ICU بیمارستان‌های این شهرستان یک تیم پزشکی باید امکان پیوند اعضای فردی را که دچار مرگ مغزی شده است، تایید کنند.
عابدینی اظهار داشت: پس از مرگ مغزی با رضایت اولیای بیمار، وی به مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعزام می‌شود و تیم پزشکی مستقر در مرکز فوق پس از بررسی‌های لازم پزشکی و تایید مرگ مغزی، نسبت به پیوند اعضای پیوندی وی، به فرد یا افراد نیازمند اقدام می‌کنند.
انتهای پیام/ر20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول