اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی قم خبر داد

پاکسازی مناطق آلوده به جرم در قم / قاتل فراری بعد از 5 سال در دام پلیس

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی قم گفت: طی عملیاتی برخی مناطق آلوده به جرم و بزه در قم شناسایی و مجرمان و بزهکارانی که در این محله‌ها ساکن بودند دستگیر شدند.

پاکسازی مناطق آلوده به جرم در قم / قاتل فراری بعد از 5 سال در دام پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید جعفر حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: در راستای طرح امنیت اخلاقی و تامین امنیت شهروندان در تاریخ پنجم بهمن ماه سال جاری طی عملیاتی مشترک بین پلیس اطلاعات امنیت اخلاقی، اماکن، پلیس آگاهی و فرمانده شهرستان در حوزه جرم‌خیز کوچه آبشار، گذر خان و خیابان ایستگاه، 28 نفر از متهمان و مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در آن محل‌ها دستگیر شدند.

وی با اشاره به وضعیت این محل‌ها ادامه داد: افراد در این محل‌ها، خانه‌های خود را به صورت غیر قانونی در اختیار افرادی قرار می‌دهند که هیچ گونه مدارکی شناسایی و هویتی ندارند و این افراد بدون مجوز در این خانه‌ها مستقر شده‌ بودند.

رئیس پلیس آگاهی قم خاطرنشان کرد: این افراد از استان‌های دیگر به قصد بزهکاری به استان قم آمده و در این خانه‌ها اسکان پیدا می‌کردند، سپس در سطح شهر قم جرایم خود را انجام می‌داده و دوباره به این خانه‌ها مراجعه کرده و استقرار می‌یافتند.

به گفته حسینی، این خانه‌ها مکان امنی را برای مجرمان فراهم کرده بود که طی عملیاتی همزمان و با وجود 60 واحد عملیاتی (50 واحد به صورت عملیاتی و 10 واحد اطلاعاتی) شناسایی شدند.

وی این عملیات را موفقیت‌آمیز خواند و بیان داشت: در این راستا مقادیر بسیاری اموال مسروقه کشف شد و تعدادی از افرادی که در این مکان‌ها ساکن بودند، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی قم یادآور شد: این قبیل عملیات‌ها به صورت مداوم انجام می‌شود و تا پاکسازی کامل این مناطق از وجود بزه‌کار و خلافکار ادامه دارد.

* عملکرد 10 ماهه پلیس در کشف جرایم

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی در 10 ماهه امسال تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته نسبت به سال گذشته مناسب بوده است.

وی عنوان کرد: در بحث سرقت منزل 89 درصد، سرقت مغازه 97 درصد، سایر اماکن 96 درصد، خودرو 163 درصد که برخی کشفیات مربوط به سال گذشته و مقداری مربوط به استان‌های دیگر است، افزایش کشف صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی قم با بیان اینکه در کل 80 درصد کشف سرقت در 10 ماه سال جاری صورت گرفته است، اضافه کرد: در بحث موتورسیکلت 73 درصد و کیف‌قاپی 85 درصد موفقیت در افزایش کشف جرم رخ داده است.

* دستگیری قاتل پس از 5 سال

حسینی در ارتباط با جرایم خاص گفت: قاتلی که پنج سال پیش در جمکران خانمی را در خانه به قتل رسانده و جنازه وی را به آتش کشیده بود، توسط کارآگاهان اداره جنایی شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

وی ابراز داشت: جاعلی که چک‌های رمزدار تقلبی را در بانک‌ها با شیوه‌های خاص نقد می‌کرد پس از مشخص شدن کلاهبرداری دستگیر شد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول