اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی صورت می‌گیرد

افزایش پایگاه‌های هلال‌احمر در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر گیلان از افزایش پایگاه‌های ثابت و سیار این سازمان برای خدمات‌دهی بهتر به مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

افزایش پایگاه‌های هلال‌احمر در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات دائمی گیلان با اشاره به پیش‌بینی افزایش مسافر و خودرو در عید سال 91 اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این‌باره انجام می‌شود.

وی از افزایش پایگاه‌های ثابت و سیار این سازمان برای خدمات‌دهی بهتر به مسافران نوروزی در گیلان خبر داد و افزود: سرعت عمل گروه‌های امدادی با همکاری 115 و علوم پزشکی استان در امداد و نجات جاده‌ای حائز اهمیت است.

محمدی بر تقویت پایگاه امداد دریایی در بندر انزلی تاکید کرد و گفت: توزیع اقلام فرهنگی و گردشگری توسط جمعیت هلال‌احمر با همکاری دیگر دستگاه‌ها در ایام نوروز انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه در شرایط جوی نامناسب باید توان اسکان مسافران در استان وجود داشته باشد تصریح کرد: وضعیت گیلان در نوسازی ناوگان امدادی مطلوب است.

وی به ایجاد شعبه‌های جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر و شفت در سال جاری اشاره و اذعان کرد: خودروهای عملیاتی در اختیار این پایگاه‌ها قرار گرفته است.

فرماندار ماسال نیز در این جلسه خواستار بهبود سیستم‌های ارتباطی در این شهرستان شد و اظهار داشت: استقرار پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر در نقاط کوهستانی باید در ایام تعطیل صورت گیرد و این امر نیازمند مساعدت مسئولان است.

سید رضا جوادپور تقویت مراکز اقامتی در مناطق دوردست را حائز اهمیت خواند و افزود: مسافرکاشانه‌ها باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه هدایت گردشگران در مبادی ورودی گیلان باید به صورتی باشد که بتوانند از تمام شهرستان‌ها بازدید کنند، یادآور شد: خدمات باید به صورت عادلانه در تمام شهرستان‌ها ارائه شود.

فرماندار ماسال ایام نوروز را فرصتی برای ارائه فرهنگ بومی و محلی گیلان به گردشگران معرفی کرد و بیان داشت: این امر نیازمند همراهی فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و تربیت‌بدنی است.

شهردار لاهیجان نیز در این جلسه شهرداری‌ها را بیشترین متولی گردشگران نامید و اظهار داشت: شهرداری‌ها بیشترین هزینه را انجام می‌دهند و این هزینه‌ها باید از پذیرش گردشگران جبران شود.

رضا کهالی با بیان اینکه با هزینه‌های کم می‌توان خاطره خوشی را برای گردشگران ایجاد کرد، افزود: نقطه‌های اقامتی باید در شهرها تعریف شده و محل‌های اقامتی در شهرها تجمیع شود.

وی فضاهای سبز را در امر گردشگری دارای آسیب خواند و تصریح کرد: نوروز امسال از چادرهای متحدالشکل برای اسکان گردشگران استفاده شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول