اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان اعلام کرد

افزایش جذب داوطلبان هلال‌احمر/عضویت 8500 کردستانی در هلال احمر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه امسال جذب داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: در حال حاضر 8 هزار و 500 نفر در استان عضو جمعیت هلال‌احمر هستند.

افزایش جذب داوطلبان هلال‌احمر/عضویت 8500 کردستانی در هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرش لهونی ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان نمونه و خیر جمعیت هلال‌احمر استان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خدمت داوطلبانه یکی از اصول هفت‌گانه هلال‌احمر است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر داوطلب‌محور است، تصریح کرد: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بدون هیچ چشم‌داشتی مادی تخصص خود را در اختیار کارهای بشردوستانه قرار می‌دهند.

 وی در ادامه افزود: داوطلبان این جمعیت بدون هیچ تبعیض قومیتی و مذهبی به یاری نیازمندان، مستعضفان و آسیب‌دیدگان جامعه می‌شتابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه خدمت‌رسانی در شرایط بحرانی و سخت از عهده کادر اداری جمعیت خارج است، گفت: در حوادث طبیعی و غیرطبیعی خدمت به افراد حادثه‌دیده توسط داوطلبان آموزش‌دیده جمعیت صورت می‌گیرد.

لهونی مجمع عمومی را بالاترین رکن تصمیم‌گیری در جمعیت هلال‌احمر ذکر کرد و اظهار داشت: اعضای این مجمع از داوطلبان جمعیت تشکیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان از سال گذشته تاکنون پرداخت و عنوان کرد: طرح‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان استان وان ترکیه، قحطی‌زدگان سومالی و طرح همای رحمت از بارزترین برنامه‌های جمعیت بوده است.

وی یکی از ضروریات مهم در زمان حادثه و بحران را داشتن انبارهای امدادی خواند و بیان داشت: در سال جاری کلنگ احداث دو انبار در شهرستان‌های حادثه خیز استان شامل دیواندره و سروآباد به زمین زده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های جمعیت شامل افتتاح چهار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان و راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی استانی در مریوان است.

لهونی خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات سفر رهبری به استان 10 میلیارد ریال به احداث دو پایگاه امداد و نجات در گردنه خان شهرستان بانه و گردنه مروارید اختصاص داده شد.

وی در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: احداث دو طرح مذکور هم‌اکنون تامین اعتبار شده و در دهه مبارک فجر امسال کلنگ احداث آن بر زمین زده خواهد شد.

لهونی به اقدامات انجام شده در حوزه امداد و نجات اشاره کرد و افزود: اجرای مانور امداد و نجات تخصص بانوان و مانور سراسری تیم‌های درمان اضطراری از جمله برنامه‌های حوزه امداد در سال جاری بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه امسال جذب داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر 8 هزار و 500 نفر در استان عضو جمعیت هلال‌احمر هستند.

لهونی اظهار داشت: در طول یک سال گذشته تاکنون 10 آمبولانس و سه خودروی یدک‌دار از سوی مرکز به استان اختصاص یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با اختصاص خودروهای مذکور هم‌اکنون هر جمعیت هلا‌ل‌‌احمر در شهرستان‌های استان دارای دو آمبولانس هستند.

در ادامه این مراسم از طرف کانون کوهنوردان و جمعی از بازاریان استان با دادن لوح تقدیری از خدمات مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان قدردانی کردند.

در پایان این مراسم نیز از 30 نفر از داوطلبان نمونه شهرستانی و 10 داوطلب نمونه استانی با دادن هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/م10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول