اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد

صدور 42 تن ماهی کیلکا به ترکمنستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات مازندران از صدور 42 تن ماهی کیلکا منجمد فرآوری شده در استان به کشور ترکمنستان در سال جاری خبر داد و گفت: ارزش اقتصادی این میزان صادرات 30 دلار بوده است.

صدور 42 تن ماهی کیلکا به ترکمنستان
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، حسن حبیب‌نژاد از افتتاح نخستین مرکز تکثیر ماهیان خاویاری در مازندران با ظرفیت 200 هزار قطعه بچه ماهی خاویار در دهه فجر خبر داد.

وی بیان داشت: این طرح با استفاده از سیستم برگشت آب و نیز تجهیزات نوین برای نخستین بار توسط بخش خصوصی در شهرستان ساری راه‌اندازی شده و در دهه فجر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

حبیب‌نژاد همچنین از افتتاح 10 پروژه شیلاتی به مناسبت دهه فجر در مازندران خبر داد و عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی و ماهیان خاویاری در شهرستان‌های ساری، بابل، آمل، قائمشهر و بهشهر  است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه برای این پروژه‌ها حدود 64 میلیارد ریال هزینه شده، تصریح کرد: با بهره‌برداری این طرح‌ها، 110 تن به تولیدات ماهی استان افزوده شده است. همچنین برای تعداد 31  نفر نیز شغل ایجاد شده است.

این مسئول در ادامه از صید بیش از 12 هزار تن ماهی کیلکا تا پایان دی ماه در استان خبر داد و گفت: ارزش اقتصادی ماهیان کیلکای صید شده تا پایان دی 33 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل شیلات استان مازندران ارزش اقتصادی ماهیان صید شده در این مدت را 33میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سرانه صید هر شناور280 تن بود.

حبیب‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: حدود 430 صیاد با 44 فروند شناور صیادی در زمینه صید و صیادی ماهیان کیلکا مشغول فعالیت هستند.

وی متذکر شد: 660 تن از این ماهیان به مصرف انسانی و بقیه برای تبدیل به پودر ماهی به کارخانجات و صنایع تبدیلی شیلاتی ارسال شد.

مدیرکل شیلات مازندران از صدور 42 تن ماهی کیلکا منجمد فرآوری شده در استان به کشور ترکمنستان در سال جاری خبر داد و اذعان داشت: ارزش اقتصادی این میزان صادرات 30 دلار بوده است.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول