اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناوگان شمال کشور خبر داد

پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در جده

خبرگزاری فارس: فرمانده ناوگان شمال کشور از پهلوگیری هجدهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در بندر جده عربستان به منظور ایجاد صلح، دوستی و پایداری در منطقه خبر داد.

پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در جده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، ناخدا یکم خرداد حکیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی مرهون تلاش امام (ره) است که در بهمن سال 57 به پیروزی رسید.

وی به شجاعت و وفاداری ملت ایران در صحنه‌های مختلف انقلاب اشاره کرد و افزود: رژیم طاغوت با رهبری امام (ره) از بین رفته و مردم‌سالاری دینی در کشور حاکم شد.

حکیمی با بیان اینکه در حال حاضر وابستگی به غرب از بین رفته و استقلال و آزادی در کشور حاکم شده است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را انجام داده تا موانعی که دشمنان بر سر راه به منصه ظهور رسیدن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایجاد می‌کنند، از بین ببرد.

فرمانده ارشد آجا در گیلان، ملت ایران را دارای نقاط قوت متعدد دانست و خاطرنشان کرد: سربلند بیرون آمدن از چالش‌های عمده از نقاط قوت مردم ایران است.

وی تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی تمام عیار را از جمله چالش‌ها توصیف کرد و بیان داشت: ده‌ها کشور در دنیا وارد عمل شدند که بتوانند ایران را به زانو در آورند اما خللی در مسیر ملت ایران به وجود نیامد.

حکیمی تحریم‌های اعمال شده از طرف دشمنان را سبب تقویت بیشتر در عرصه‌های علمی و نظامی در کشور خواند و ابراز داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش‌های نظامی به خودکفایی رسیده است.

فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش به وابستگی این ارگان قبل از انقلاب اسلامی به خارج از کشور اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی در نوشهر تاسیس شده است.

وی با تاکید براینکه تمام نیازهای آموزشی نیروی دریایی ارتش در حال حاضر در کشور تامین می‌شود، اذعان داشت: تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را با استفاده از مراکز علمی در داخل کشور تامین می‌کنیم.

حکیمی ساخت ناوشکن جماران را از افتخارهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ناوشکن جماران با انجام ماموریت در آب‌های بین‌المللی از منافع ملی ایران حراست می‌کند.

فرمانده ناوگان شمال کشور با اشاره به اینکه تمام نیازمندی‌های سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش در حال حاضر در داخل تولید می‌شود، افزود: ایران باید تا سال 1404 به رتبه نخست علمی در منطقه برسد در حالی که اکنون به این مرحله رسیده‌ایم.

وی از پهلوگیری هجدهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در بندر جده عربستان به منظور ایجاد صلح، دوستی و پایداری در منطقه خبر داد و بیان داشت: حفظ خطوط مواصلاتی ناوگان تجاری ایران در تنگه باب‌المندب و نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی از دیگر دلایل حضور ناگروه ارتش در آب‌های آزاد است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول