اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

مهد کودک قرآنی در قم و فارس راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور گفت: مهدهای کودک در داخل فضای مساجد و یا جنب مساجدی که دارای ویژگی‌های مورد نظر باشند در استان‌های فارس و قم افتتاح می‌شود.

مهد کودک قرآنی در قم و فارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی پهلوانی امروز در مراسم افتتاح کانون فرهنگی قرآن و عترت شهید فیاض‌بخش بهزیستی استان قم واقع در مجتمع آیت‌الله گلپایگانی با اشاره به عدم ناهمخوانی آمار کودکان در کشور و تعداد مهدهای فعال اظهار داشت: در حال حاضر هشت میلیون کودک با 14 هزار و 799 مهد کودک در کشور وجود دارد که تنها 700 هزار نفر از کودکان در مهدها حضور دارند که این میزان، جمعیتی کمتر از 10 درصد کودکان ایرانی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه مهدهای کودک در اولویت‌ کار بهزیستی قرار گرفته است، ادامه داد: با برداشتن موانعی تلاش‌های خوب و مطلوبی صورت گرفته است.

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه‌اندازی نخستین مهد کودک‌های قرآنی مساجد تا 10 روز آینده گفت: مهدهای کودک در داخل فضای مساجد و یا جنب مساجدی که دارای ویژگی‌های مورد نظر باشند در استان‌های فارس و قم افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام پهلوانی با اشاره به محتوای قابل ارائه در کلاس‌های این مهدها گفت: محتوای این مباحث در قالب 10 کتاب با عنوان آموزش مفاهیم دینی شامل دو کتاب راهنمای آموزش، شش کتاب کار و دو کتاب برای کودکان آماده شده است و مراحل تبدیل آنها به نسخه دیجیتال نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به فضای مساجد اعتماد دارند، افزود: از آنجایی که مهدهای قرآنی مساجد با داشتن ویژگی‌های خاص امنیت فکری فرزندان، خیال پدر و مادر را راحت می‌کنند، خانواده‌ها از این طرح استقبال خواهند کرد.

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل مهدهای کودک در سراسر کشور زیر نظر سازمان بهزیستی گفت: اعطای مجوز برای تاسیس مهد در سراسر کشور بر عهده این سازمان است.

حجت‌الاسلام پهلوانی اضافه کرد: مهدهای قرآنی در مساجد هفته آینده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و رئیس سازمان بهزیستی برگزار می‌شود و فعالیت این مهدها در استان‌های قم و فارس آغاز می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول