اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه شهرستان مراغه:

استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی منجر به توسعه اشتغال پایدار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های صنایع دستی موجب توسعه قابل توجهی در بحث اشتغال پایدار در شهرستان مراغه شده است.

استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی منجر به توسعه اشتغال پایدار می‌شود

  به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی،منصور صادقی‌اصل در مراسم افتتاح نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی مراغه افزود: صنایع دستی یکی از بهترین زمینه‌های ایجاد اشتغال به شمار می‌رود که میراث فرهنگی استان توانسته به خوبی این زمینه را در شهرستان مراغه فعال کند.

صادقی‌اصل خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی با توجه به فعالیت هنرمندان صنایع دستی در خانه، چه در شهر و چه در روستاهای مراغه در تولیدات صنایع دستی مهم‌ترین محوری بود که در بحث اشتغال صنایع دستی این شهرستان مورد توجه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با همت میراث فرهنگی استان، بیشترین توجه در دولت‌های نهم و دهم به مراغه صورت گرفته و اکنون این شهرستان از جایگاه ویژه‌ای در تولیدات و اشتغال صنایع دستی در میان شهرستان‌های استان و حتی کشور برخوردار است.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه تصریح کرد: صنایع دستی و توجه به فروش و صادرات آن حلقه ابتدایی توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه آبادانی شهرستان و به تبع آن افزایش رفاه مردم به شمار می‌رود که اولی‌ترین هدف دولت و سازمان‌های ذی‌ربط در آن محسوب می‌شوند.

صادقی‌اصل با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در مراغه اظهار داشت: تداوم و برگزاری همه ساله نمایشگاه‌های صنایع دستی از سوی میراث فرهنگی در شهرستان مراغه قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: امسال شاهد برگزاری این نمایشگاه در سطح وسیع‌تر و با حضور  استان‌های غرب کشور هستیم که موجب آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان این استان‌ها با صنایع دستی مراغه، آذربایجان‌شرقی و بالعکس خواهد شد.

صادقی‌اصل تصریح کرد: چرخه تولید و کارآفرینی منجر به اشتغال و ایجاد رونق کسب، کار و در نهایت تزریق نشاط و شادابی به جامعه می‌شود که اشتغال هدفمند در حوزه صنایع‌دستی می‌تواند عامل مهمی در تامین این نیاز اقتصاد کشور باشد.

نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان مراغه با حضور استان‌های غرب کشور روز دوشنبه 24 بهمن افتتاح شده و تا اول اسفند‌ماه به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه‌مندان به صنایع دستی و هنرهای بومی استان‌های غرب کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول