اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه ماشین‌آلات در بخش کشاورزی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای پیشرفت بیشتر در صنعت کشاورزی باید ماشین‌آلات این بخش را نیز متناسب با نیازها توسعه داد.

توسعه ماشین‌آلات در بخش کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جهانگیر پرهمت ظهر امروز در همایش ملی بهینه سازی مصرف سوخت ماشین‌های خودگردان کشاورزی در کرج اظهار داشت: صنعت کشاورزی یکی از مهم‌ترین صنایع در کشور محسوب می‌شود که باید توجه جدی و اساسی را به منظور رفع چالش‌های این صنعت انجام داد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود پیشرفت در تولید ماشین‌های کشاورزی براساس نیاز کشور نیست و این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است.

این مسئول تأکید کرد: ما در بخش کشاورزی متخصصان و پژوهشگران زبده و فعالی را داریم که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت،‌ توان خود را در صنعت کشاورزی ارتقا داده و در بسیاری از بخش‌ها خودکفا شویم.

پرهمت تصریح کرد: تأمین تجهیزات لازم برای بخش کشاورزی لازم و ضروری است چرا که اگر تجهیزات نداشته باشیم، نمی‌توانیم رشد قابل توجهی را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌شود نیازهای ما در بخش ماشین‌های کشاورزی با تحولات اساسی روبه‌رو شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز ایران اسلامی با داشتن دانشمندانی جوان و نیروهای خلاق و کارآمد هر روز به یک نوآوری دست پیدا می‌کنند، لذا ما با داشتن چنین نیروهای خلاق و جوان هرگز ناامید نشده و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور پیشرفت‌های علمی بزرگی را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

پرهمت عنوان کرد: تربیت نیروهای ماهر و استفاده از توان متخصصان داخلی و به کارگیری ظرفیت‌های موجود در کشور می‌تواند ما را در بخش کشاورزی به درجه‌ای از توسعه و پیشرفت برساند که در جهان حرف اول را بزنیم.

* تولید 5/4 برابری محصولات کشاورزی

وی با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حجم تولیدات کشاورزی ما حدود 25 میلیون تن بود،‌ تأکید کرد: این رقم در سال 1389 به 107 میلیون تن رسیده است و در

سال 1390 نیز این رقم به 110 میلیون تن خواهد رسید که با توجه به برآوردهای انجام شده  تولید 5/4 برابری محصولات کشاورزی را در مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب شاهد هستیم.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول