اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

تقویت مراکز خدمات کشاورزی در دهستان‎ها

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تقویت مراکز خدمات کشاورزی در دهستان‎ها که امر نظارت را بر عهده دارند باید با حساسیت پیگیری شود.

تقویت مراکز خدمات کشاورزی در دهستان‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیدعلی صدرالسادات صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت دقت بیشتر در تفکیک وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی، زمینه‎های لازم در این راستا فراهم شده که راه‌اندازی شرکت‎های خدماتی در این زمینه از جمله اقدامات انجام شده در تحقق این امر است.

وی در ارتباط با نیروهای شاغل در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: هم‌اکنون 37 درصد نیروها در استان‎ها و شهرستان‎ها و 18 درصد نیز در دهستان‎ها مستقر هستند و حدود 8 هزار نفر نیز در مرکز مشغول هستند.

هم‌اکنون 37 درصد نیروها در استان‎ها و شهرستان‎ها و 18 درصد نیز در دهستان‎ها مستقر هستند و حدود 8 هزار نفر نیز در مرکز مشغول هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح توسعه کشاورزی زمینه تحولی جدی را در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی در کشور ایجاد می‎کند.

صدرالسادات افزود: زمینه‎های لازم برای اجرای این طرح فراهم است و اگر بتوانیم بحث اعتباری آن را نیز حل کنیم، با اجرای آن شاهد رشد چشمگیری در بخش کشاورزی خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد آمار بازنشستگی در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: بر اساس تفاهمنامه‎ای که اخیرا با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری بسته شده، تا پایان سال 92، 21 هزار نیروی این وزارتخانه بازنشسته می‎شوند.

صدرالسادات تصریح کرد: برای یک‌هزار و 500 نفر مجوز استخدام از دولت داریم ضمن اینکه تا پایان سال 92 باید مجوز به کارگیری 18 هزار نفر نیز داده شود.

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: طرح توسعه کشاورزی در صورت پیش‌بینی خط اعتباری مناسب، طرح بسیار خوب و موثری در حوزه کشاورزی به شمار می‎رود.

محمدحسین جهانبخش افزود: در صورت تحقق این امر با اجرای این طرح و در نخستین گام اشتغال 500 هزار نفری ایجاد می‎شود که خود تحول بزرگی در این حوزه در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح نیاز جامعه است و جای امیدواری زیادی دارد اما باید زیرساخت‎های لازم دیده شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

جهانبخش تاکید کرد: خط اعتباری برای اجرای این طرح شرط اول و اساسی است و اگر در روند اجرای طرح گرفتار بانک‎ها شویم طرح کارایی لازم را نخواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: با کمک 15 میلیارد ریالی استاندار به صندوق توسعه تعاون در بسیاری از حوزه‎های کشاورزی از جمله در بحث تعادل قیمت خرما بسیار تاثیرگذار بوده است.

نوذر منفرد اظهار داشت: یک‌هزار و 900 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی استان بوشهر هستند که 700 نفر در بخش دولتی، حدود 300 نفر در بخش خصوصی مشغول به‌کار هستند و مابقی نیز بیکارند.

وی تصریح کرد: درصد زیادی از این مهندسان خانم هستند و تخصص آنان نیز در حوزه شیلات است که با توجه به ظرفیت‌هایی که در زمینه سایت‎های پرورش میگو در استان وجود دارد، امیدواریم در طرح توسعه برای اشتغال این مهندسان در این حوزه تدابیر لازم دیده شود.

منفرد ادامه داد: هم‌اکنون 90 مزرعه پرورش میگو در منطقه حله وجود دارد که با تولید 5 هزار و 200 تن توانسته‌ایم 75 درصد تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول